Teenage liv

brevkassespørgsmål

Teenage liv

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Her for tiden sveder jeg som jeg ved ikke hvad. Er det normalt? Jeg ved godt at det er fordi jeg er ved at blive teenager, men falder sved.. Forbruget eller hvad man nu siger?

Svar:

Hej med dig.

Først vil jeg gerne sige at det er helt normalt at svede og det er meget forskelligt hvor meget vi sveder. Grunden til at du sveder meget, kan være fordi din krop simpelthen bare danner mere varme, som den skal af med igen. Svedproduktionen går ikke over med alderen, da kroppen stadig skal af med varmen, også selvom vi bliver ældre.

Det kan godt være, du føler du sveder meget i forhold til, hvad du plejer, men det er som du selv siger, fordi er du ved at blive teenager og komme i puberteten. Det kan godt være svært at forholde sig til nogle gange, fordi der sker så mange ting med kroppen, som man ikke er vandt til.

Så det er altså helt normalt at man begynder at svede mere end man plejer. Jeg synes det det kunne være en god idé at vaske dig en gang om dagen, så du ikke kommer til at lugte. Hvis du synes dit sved bliver ved med at irriterer dig meget, så synes jeg du kan prøve at tage en snak med din mor om det.

Kærlig hilsen Sine