Teenage liv
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej, jeg er en pige på 12 år. Alle fra min klasse er begyndt at få bryster o.s.v, men det er jeg ikke og det er en smule træls. Jeg ved ikke om dette er et tegn på at jeg er ved at få det, men mine bryster er sådan ligesom hårde. Agtig en knude inde i brystet på dem begge. Men de bliver ikke størrer og de gør heller ikke ondt. Så ved i hvad det er?

Svar:
Hej du,
Husk at alle udvikler sig i deres eget tempo, og når du er 12 år, så er der stadig rigtig mange år, hvor dine bryster udvikler sig. Jeg forstår godt det kan være træls, hvis alle de andre piger udvikler sig hurtigere, men det er helt normalt at alle er forskellige, så bare rolig :)
Alle de små ændringer, du begynder at mærke nu er tegn på at du også udvikler dig. De hårde knuder i dine bryster er nemlig, som du selv har opdaget et tegn på at dine bryster også udvikler sig. :) De gør det bare i det rigtige tempo i forhold til din krop.
Vi er allesammen forskellige og din krop ved lige præcist, hvad der er bedst for dig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mvh Miriam