teater-hjælp

brevkassespørgsmål

teater-hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej. jeg er i den situation at jeg gård til teater og har fået hovedrollen i det stykke vi skal spille om noget tid for vores forældre og venner. mit problem er at den rolle er meget tæt på de to dreng der går på holdet og jeg frygter at de ikke har forstået at det kun er skuespil. de er virkelig ikke mine typer og en af dem er sammen med min bedste veninde. vores træner har tilbudt mig at få en anden rolle da det går mig meget på, men jeg vil jo gerne have hovedrollen jeg vil bar ikke at de to drenge følger efter mig hele tiden, og der gør især ham det er sammen med min veninde. hvad skal jeg gøre? skal jeg droppe rollen og måske undslippe de drenge lidt mere, eller skal jeg tage den rolle jeg jo enlig godt vil have?

Svar:

Hej med dig...

Det er bare et rigtig godt spørgsmål, og jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

Jeg synes helt klart, at du skal beholde den rolle, som du rigtig gerne vil have, for jeg kan godt mærke på dig, at det betyder noget for dig.

Men det er heller ikke okay, hvis de drenge tror noget og går efter dig, hvis du ikke gider dem. Som du skriver, så er de ikke din type.

Hvis de fortsætter med det og det bliver for meget for dig, så synes jeg, du skal have sagt det til dem. Sig det som det er og så se, om ikke det hjælper.

Hvis ikke det hjælper, så synes jeg, du skal snakke med din teaterlærer. Så må han tage en snak med dem og fortælle dem om, hvordan det her med skuespil fungerer - at man godt kan spille forelsket uden at være det for eksempel.

Jeg synes også, at det er en god ide, at du snakker med både din veninde og dine forældre, fordi det kan være rigtig irriterende at gå rundt med alene. Det er altid rart at få snakket med nogen om det, der gerne vil hjælpe. Det ville jo også være ærgerligt, hvis din veninde blev sur over noget, som ikke var nødvendigt. Måske kan I hjælpe hinanden, for hun er vel heller ikke så glad for, at hendes kæreste løber efter dig...

Jeg håber, du finder ud af det og at dit skuespil bliver en rigtig god oplevelse for dig.

Held og lykke herfra.

De bedste hilsner Rikke

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål