Tattoo

brevkassespørgsmål

Tattoo

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hejsa:-) jeg er en pige på 11 og jeg er jo klar til undoms liv allerede nu. Jeg vil jo gerne have en tattoo men jeg har hørt at man kan få en tattoo men ikke en rigtig en jeg ville høre hvor henne man kunne få det og hvor gammel man skal være:-) Jeg har allerede huller i mine øre.:-)

Svar:

Hej med dig..

Det er sådan at man skal være 18 år for at få en rigtig tatovering, men det lyder det også til at du ved det.:)

Det du mener er måske en hennatatovering, som er malet på huden og kan holde et par måneder. Jeg har fundet et link til dig her, som faktisk er fra sådan et forum hvor tatoveringer diskuteres. Det er lidt voksensnak, men det er for at vise dig, at det faktisk kan være ret farligt.

Det er fordi der er et stof der hedder PPD og som er i de mørke hennafarver. Det er faktisk så farligt, at det er ulovligt at bruge i Danmark. Jeg er ret sikker på at du skal være 18 år, før du kan få lavet en hennatatovering, ligesom du skal være for at få lavet en rigtig tatovering.

Så jeg synes faktisk du er alt for ung til at få tatoveringer, og mit råd er at du starter ungdomslivet uden tatovering :)

Hvis du alligevel gerne vil undersøge det nærmere, så synes jeg du skal tage ned i en tatoveringsbutik sammen med din mor, og få en snak med dem. De kender helt sikkert reglerne.

Kan du have det godt..

Bedste hilsner

Camilla