Tanker om føleser

brevkassespørgsmål

Tanker om føleser

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Først skal i vide at jeg er 14 (15 om 2 måneder) og er en pige Har rigtig mange tanker fortiden I starten af november begyndte en sød fyr og skrive meget til mig, senere fik han kontakt til min veninde, som han også selv kendte i forvejen. De fik føleser for hinanden, og kyssede. de var et sødt par. Senere blev de enig om at stoppe, da ingen rigtig følte lysten, specielt min veninde ville ikke mere. Siden da har fyren og jeg brugt meget tid sammen igen, ud og spise, shoppe og fifa sammen. Han er så skøn. Han er super god til at give ros og fortælle søde ting. Men jeg var ellers noget så sikker på vi kun var venner, og bare stadig væk havde et tæt VENNE forhold. Men da vi så mødtes forrige gang, begyndte han at lægge armen over min skuldre holder meget tæt om mig og jeg var jo vildt med følesen, men ville ikke rigtig give efter, for er stadig ikke helt afklaret om han bare vil kommer over min veninde og hvis det nu ikke er tilfældet, og han virkelig føler noget for mig - skal jeg så stoppe pga. han lige har haft noget med min tætte veninde. Min veninde og fyrens forhold sluttede d. 1 januar i år. De blev enige om det nytårsaften, han er fodboldspiller og drikker derfor ikke:-) Det var noget de besluttede fordi min veninde synes at der kys føles forkert, de var ædru. Vi var også sammen idag fredags og han spurgte hvordan min drømmefyr var og så ud? senere over sms, skrev han om jeg kunne leve op til min standard. Super sødt. Han sendte inde jeg lagde mig til at sove, en sød sang der hedder: Thinking bout you, af Frank Ocean (hør den virkelig gerne!!) Link: http://www.youtube.com/watch?v=dKcozRG0bIk Jeg har virkelig lyst til ham (selvfølgelig er jeg på ingen måde med på at have sex, da vi ikke engang er kærester! - men bliver varm og lystig af tankerne om ham. Så har han (pga. fodbold) den dejligste mave. Ved ikke hvad jeg lige helt skal stille op. skal jeg give efter, stoppe her, stadig ses men bare som venner Eller hvad synes i og går alting for stærkt? Taaak for jeres tid, Cyberhus

Svar:

Hej med dig

Som du selv skriver, så kan følelser både være dejlige men på samme tid komplicerede, så godt du spørger, når der er noget du ikke helt syntes du har styr på. Jeg vil efter bedste evne prøve at besvare dine spørgsmål.

Du spørger om du skal stoppe med at se denne dreng som mere end bare venner, og som jeg forstår det, så er der 2 grunde til at du måske skulle stoppe med at se ham. Jeg vil dele mit svar op i dele, da jeg mener at der er 2 personer du bliver nødt til at forholde dig til.

Den ene grund er at din veninde lige har haft et forhold til drengen. Da jeg kan ikke læse ud fra dit spørgsmål om du har spurgt din tætte veninde om hvordan hun har det med at du tænker på at få noget mere med den her dreng. Hvis din veninde står dig meget tæt og hun siger at det vil gøre hende ked af det, så skal du måske tænke på at det kan have konsekvenser for dig og din venindens forhold. For selvom de ikke længere er sammen og det var din veninde der slog op, så kan det stadig godt være at det vil gøre hende ked af det.

Den anden grund er at fyren du er lidt vild med, har haft et forhold til din veninde, og du er i tvivl om han gør det for at komme over din veninde.

Som jeg læser det, så er du bange for at være hans rebound - altså den pige han falder tilbage på, og som kan give ham den tryghed som han før har fået af din veninde. Dette kan godt være, men det kan også være han faktisk har følelser for dig. Ud fra hvad du skriver, og den sang han har sendt dig, så virker det i hvert fald til at han tænker på dig, og at han gerne vil mere end bare være din ven. Jeg tror at den eneste måde at du kan finde ud af om han er ovre din veninde, er ved at spørge ham om det. På denne måde vil du få svaret direkte fra drengen og kan selv afgøre om du stoler på det han siger.

Hvad du vil gøre kommer også meget an på om du vil mere med den her dreng. Jeg kan ikke helt ud af dit spørgsmål læse mig frem til om du har mange følelser for den her dreng. Hvis du har det og gerne vil mere med ham, så syntes jeg først du skal konfrontere din veninde, og hvis hun ikke har noget imod det, så kan du jo snakke med drengen om dine følelser.

Håber dette var svar nok, og at du kan bruge det til noget.

Med venlig Hilsen

David