tampon
brevkassespørgsmål af
kk
15 år
hej jeg skal til svømning her på torsdag og har fået min mens, jeg ville gerne bruge tampon men er bange for at jeg ville bløde igennem. hvad skal jeg gøre, håber i vil svare før på torsdag

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du er bange for at bløde igennem til svømning. Har du mon brugt tampon før? Hvis ikke, tænker jeg, at det er en rigtig god idé, at du inden svømning, prøver at bruge en. Så får du en fornemmelse af, hvor meget der skal til for at bløde igennem, og mærke hvordan det er at sætte den op og have den i. Hvis du bruger en af dem, der hedder "Super" eller "Super plus", og tager den i inden svømning, kan jeg næsten garantere, at du ikke bløder igennem. De giver ekstra beskyttelse, hvis du har kraftig menstruation, eller vil være sikker på, at du ikke bløder igennem til f.eks. svømning. Dem kan du købe i de fleste dagligvarer butikker eller i matas.
Jeg håber, at du på torsdag - og fremover - kan nyde svømningen, uden at bekymre dig om at bløde igennem.
De bedste hilsener,
Pernille