Tale til hende
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg er en dreng på 15 som er forelsket, men jeg har et problem.
Min generthed. Pigen er altid sammen med sine veninder
I skolen, så der har jeg ikke rigtig nogen mulighed for at tale til hende.
Desuden kan mine venner rigtig godt lide mig, så de lader mig aldrig være alene
( hvilket jo er rart, men nogen gange lidt for meget:))
Men! Min lillesøster går til ridning, en gang om ugen gangen før pigen, og det er der jeg prøver
At få talt til hende. Jeg løber 7km, hver onsdag for at komme op på rideskolen
Kun for at prøve at tale med pigen, men når det så komme til stykke ender det
Kun med et smil og et hej.:/
Hun siger altid hej først og, hver gang vi kigger på hindanden smiler vi.
Jeg har ingen ide om hun interesseret i mig, eller om hun bare smiler fordi vi går i
Samme årgang.
Jeg kunne i hvert fald rigtig godt tænke mig at prøven og tale med hende.
Og når det så kommer til stykket...
Et smil og så er det det. Og ja jeg ved godt det der med at det værste der kan
Ske er at hun ikke er interesseret, men alligevel er det SÅ svært at sige mere end hej
Jeg har nu prøvet 4 onsdage efter hindanden, men det er aldig lykkedes mig at spørge om hvad hendes
Hest hedder eller overhovedet få sagt noget andet end hej.,
Er hun interesseret?
Hvordan begynder jeg en samtale med hende?
Tak på forhånd!

Svar:
Hej med dig
Hvor er det bare skønt for dig, at du er blevet forelsket i en sød pige.
Du er bare så sej, at du fire onsdage i træk har løbet til rideskolen, for at prøve at snakke med hende.
Du har nu klaret første skridt på vejen til at få snakket med hende, og pyt med at det endnu ikke er blevet til mere end et "hej" og et smil.
Det er en rigtig god måde at vise dig frem for pigen på - hun ved helt sikkert, hvem du er, og det er et godt tegn, at I smiler til hinanden og siger hej.
Så er det bare, hvordan du skal klare næste skridt -  nemlig at snakke med hende.
Det er helt normalt at føle sig genert og have svært ved, hvad man skal gøre og sige, når man står over for hende den søde pige.
Jeg synes selv, at det er en meget god ide du kommer med, ved at kunne starte samtalen ud med at spørge ind til hendes hest, når I nu er på en rideskole.
På næste onsdag kan du måske sige: "Hej, er det din egen hest?", når du ser hende.
Planlæg hjemmefra at du siger noget mere, efter du har sagt "hej," for det er nemmere at sige noget med det samme, i stedet for man pludselig skal begynde at sige noget igen, efter man har sagt "hej."
Det behøver ikke være en lang samtale I har første gang, så det gør ikke noget, hvis du går i stå og ikke ved, hvad du mere skal spørge om.
Sig til hende at I kan snakkes ved. Næste gang du kommer ned på rideskolen er jeg sikker på, at du vil føle at det allerede er meget nemmere at snakke til hende.
Selvom du er genert, så skal du ikke altid lade genertheden vinde over dig. Det gør dig generelt mere modig, at du prøver at få kontakt til pigen, og det er bare super flot.
Du har helt ret i, at det værste der kan ske er, at hun ikke er interesseret, men det kan du først finde ud af, hvis du får snakket noget mere med hende.
Hvis du på onsdag alligevel ikke får sagt andet end "hej" så vær stolt af, at du i det mindste prøvede.
En helt anden løsning er at skabe kontakt til hende på en anden måde, hvis du rigtig gerne vil i kontakt med hende.
Du kan måske skrive til hende på Facebook, på mail eller SMS (hvis du har hendes nummer - ellers kan din søster måske finde det på rideskolen?).
Nogle gange er det lidt nemmere at skrive og få en samtale igang, hvis man ikke står direkte over for personen.
En ide kan være at du skriver til hende, at du har set hende på rideskolen, hvor du henter din lillesøster, og kom til at tænke på, hvad hendes hest hedder, og om det er hendes egen.
Hvis hun svarer dig og selv er med til at holde samtalen igang, er det et godt tegn på, at hun gerne vil snakke med dig også.
Det kan være svært at vide, om hun allerede er interesseret i dig nu eller ej.
Men ved at du snakker og smiler til hende, og måske skriver en besked til hende gør, at hun kan lære dig bedre at kende, og bliver måske nysgerrig på, hvem du er.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med at få snakket med hende pigen.
Rigtig glædelig jul.
Kærlig hilsen Mette