Tabt bag en vogn når det gælder matematik!

brevkassespørgsmål

Tabt bag en vogn når det gælder matematik!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej med jer, Når det gælder matematik, er jeg en af dem, der simpelthen bare er tabt bag en vogn. Jeg fatter absolut INGENTING! Og jeg hader faget matematik. Hvis man har planer om et arbejde, der ikke har noget med matematik at gøre - synes I så det er i orden at lade det, matematiklæreren siger, ryge ind ad det ene øre og ud af det andet. Jeg kommer alligevel aldrig til at lære det... Mig

Svar:

Hej

Du skriver, at du har meget svært ved matematik og overvejer at droppe at prøve at lære det. Matematik er et fag man bruger på mange andre måder end i forbindelse med arbejde. F.eks. når man skal planlægge sin økonomi. Det er derfor et godt fag at lære.

Derudover skal du tænke på at dine karakterer kan få betydning for uddannelse og jobsøgning. Jeg vil foreslå dig at give det et forsøg mere. Men det lyder til at du kunne have brug for ekstra hjælp. Når du har svært ved at lære matematik, bliver det endnu sværere når du har undervisning sammen med en hel klasse.

Du kan prøve at snakke med din lærer om der er mulighed for at du kan få noget ekstra hjælp. Eller du kan snakke med dine forældre om du måske kan få noget lektiehjælp. Hvis du ikke vil have dine forældre til at hjælpe, kan de måske ansætte en til at hjælpe dig. Det er nemmere at lære noget når man får eneundervinsing, så måske det vil kunne hjælpe dig.

Venlig hilsen Denise