Tøj

brevkassespørgsmål

Tøj

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej cyberhus. mine venner får tøj tit. men ik mig får aldrig tøj er mega ked af det bliver drillet med det tøj jeg har på. :,(

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er frustrerende, at de andre får en masse nyt tøj, når man ikke selv får noget. Når man er i din alder, begynder man tit at tænke mere over sit udseende og tøj, end man har gjort tidligere, og det er ikke altid, at ens forældre er klar over det. Det kunne være en god idé at fortælle dine forældre, at du virkelig godt kunne tænke dig noget nyt tøj.

Hvis man ikke kan lide at sige det direkte, kan du prøve at tale og fortælle om noget virkelig fedt tøj en af de andre har, og som du godt kunne tænke dig. Det er selvfølgelig vigtigt ikke at plage - det er de færreste forældre, der kan lide det. Men du kan prøve at forklare dem situationen stille over aftensmaden - der har de ro og lytter til, hvad du siger.

Jeg ved, at tøj kan være dyrt og en stor udgift for forældre, men man kan få smart tøj,som ikke behøver at være dyrt - det kan man bl.a. i H&M.

Nu er det jo snart juletid, og du kan vise dine forældre, hvor meget du brænder for at få nyt tøj, ved at skrive det på din ønskeseddel. Jeg ved, at det ikke altid er lige sjovt at åbne en blød pakke, men som regel bliver man glad på lang sigt, og får brugt det meget mere end et spil, der kommer ind på hylden til alle de andre ting.

Som du kan se, kan man sige det, på mange forskellige måder, men det vigtigste er, at du får sagt det til dem - ellers har de ikke en chance for at vide, at du er træt af det tøj, du har. Jeg håber, du får det sagt og at dine forældre er forstående.

De bedste hilsner
Simone

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål