Sød pige og mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hey, jeg har gået i klasse med denne pige i 3 år, og det er først her efter vi er gået ud jeg har bemærket hvor meget jeg endelig savner hende i min hverdag. Vi var til "sidsteskoledagsfest" hjemme hos hende, og det stod hun efter 3 år som en god ven og jeg sagde bare "wow." Jeg er faldet for hende. Jeg inviterede hende til "fodboldafslutningsfest" hvor os spillere måtte invitere gæst. Hun ville gerne, men da jeg fortalte datoen kunne hun beklageligvis. Hun skrev "øv, men så må vi lige ses på et andet tidspunkt/finde en dag at være sammen." Vi har til "dimisionsfest" senere hen og vi snakkede hele aftenen, og flere gange var vi bare stille og stod/sad og kiggede hindanden i øjnene. Det var fantastisk. Klokken blev 00:00 og modern og faderen til min ven der holdte festen skulle i seng og på arbejde. Hun går til dans og har svømmet. - Vi skal ses her engang i næste uge og ville hører om det er lidt for offensivt at sige til hende at jeg kan lide hende? - Hvad gør jeg hvis hun ikke føler det sammen? - Virker det som om hun også kan lide mig? (svært spørgsmål når i ikke kender mig eller hende, sådan lige umildbart) - Hvad kan vi lave sammen? - Hvornår skal jeg sige det til hende hvis jeg skal? Nå jeg ankommer, inden jeg går, i midten? Er ny i gamet så i må meget gerne hjælpe! Undskylder for romanen, tror bare det ville være for svært at svare på uden denne viden.

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt at være forelsket, selvom det også godt kan være lidt svært at finde ud af det hele. Der er desværre ikke nogen facitliste over hvordan gamet er, - jeg tror det er meget forskelligt fra person til person hvordan man vil gribe tingene an. Men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe dig med nogle forskellige muligheder.
Jeg kan desværre ikke svare på om hun også kan lide dig og jeg kan godt forstå at det kan være svært at vide, om du skal fortælle hende at du er vild med hende. Du kan gøre to ting. Den ene er at fortælle det. Du kan sige til hende, at du synes hun er sød og at du rigtig gerne vil lære hende endnu bedre at kende og at du håber hun har det på samme måde.
Det er svært at sige hvornår tidspunktet i så fald vil være bedst, for det afhænger lidt af hele situationen og af hvad I laver sammen. Hvis du vil fortælle hende det, så er mit bedste råd at du følger din mavefornemmelse og siger det, når det virker rigtigt i situationen. Men måske kunne det være en idé, at du ikke ventede alt for længe med at få det sagt, for så slipper du for at gå og være nervøs mens I er sammen.
Der er, som du selv skriver, desværre også en chance for at hun ikke gengælder det og det vil selvfølgelig være hårdt at få den melding. Derfor synes jeg det er vigtigt at du tænker over hvad du så ville sige til hende. Det lyder som om at hun er en god ven og det ville være ærgerligt hvis jeres venskab gik i stykker af den grund, hvilket jeg synes du skal sige til hende. Jeg kan ikke love, at det ikke vil være lidt akavet mellem jer i en periode derefter, fordi I begge ved hvordan den anden har det. Det er en chance du må tage og så håbe at det falder ud til din fordel.
En anden mulighed ville være at vente med at sige det til hende, til I har lavet noget sammen et par gange. Fordelen ved at vente med at sige det, kan være at du måske kan få et bedre indtryk af, om hun også kan lide dig og så vil det måske være lettere for dig at fortælle hende det. Det kan også være det ville komme helt af sig selv. Så jeg tænker at det er op til dig at vurdere hvad du har det bedst med. Og husk, at der ingen regler er i det her game; dem laver man selv.
Mht. ting I kan lave sammen, så er der mange muligheder. Nu er det jo sommer, så I kunne tage på en lille skovtur eller til stranden og nyde det gode vejr, - man kunne evt. tage noget mad med og hygge med det. En anden mulighed kunne være at tage ud og spise sammen, eller I kunne tage ud og bowle. Hvis I er interesseret i kunst, kunne I tage på museum. I kan holde filmaften eller tage i biografen, - der har I godt nok ikke mulighed for at snakke sammen, men så kunne I eventuelt tage på café bagefter.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar; ellers er du naturligvis velkommen til at skrive igen.
Pøj pøj med det!
Venlig hilsen
Nina