Sød pige

brevkassespørgsmål

Sød pige

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 2 uger siden

Hej Cyberhus. På skolen går der denne søde pige, som jeg har haft et crush på i lang tid. men hvordan spørger jeg om vi skal komme sammen?

-Kristian

Svar:

Hej Kristian.

Hvor bliver jeg bare glad for at høre, at der er en sød pige på din skole, som du er blevet vild med.
Det kan give sådan en dejlig, kildende fornemmelse i hele kroppen, når der er en, man er glad for, og som man godt kunne tænke sig at komme sammen med.

At det aldrig er nemt at vide, hvordan man tager næste skridt, tror jeg, der er mange på din alder, som er enige med dig i. Faktisk er det også sådan, at det er forskelligt fra person til person, situation til situation osv., hvordan man på den bedst mulige måde får taget initiativ til, at der skal ske noget mere.

Inden du spørger hende, vil jeg råde dig til at fornemme, hvordan hun har det med dig. Det kan nemlig komme til at virke en smule skræmmende og overvældende for hende, hvis du spørger hende, og hun slet ikke deler dine følelser eller ikke er klar til så stort et spørgsmål endnu. Derfor tænker jeg, at du skal forsøge at fornemme, om der er chance for, at du kan få et ja fra hende, inden du spørger til, om I skal være kærester. På den måde kan du nemlig lidt bedre sikre dig selv imod at blive rigtig skuffet og ked af det.

Du kan forsøge at fornemme dig frem ved at begynde at lægge mærke til, om pigen smiler til dig, når du smiler til hende. Du kan også prøve at snakke lidt mere med hende og se, om hun virker til at være interesseret i at snakke med dig. En god idé kan være at spørge meget ind til hende for på den måde at vække hendes interesse for dig. Piger kan nemlig rigtig godt lide, når drenge spørger til deres fritidsinteresser, venner osv., så måske kan det være en måde, hvorpå du kan starte jeres samtale. Du kan også prøve at høre nogen af de andre i klassen, om de ved, hvordan hun har det med dig. Nogen gange er det rart at få andres mening og viden af vide, så man kan gå lidt ud fra det.

Hvis du ender med at vurdere, at der er chance for, hun siger ja, synes jeg, du skal gå stille og roligt frem. Måske kan du begynde at skrive til hende - enten på SMS eller over Facebook. Efter I har skrevet lidt sammen, kan du fortælle hende, at du synes, hun er sød, og at du godt kan lide hende. Hvis hun skriver noget positivt tilbage på det, kan du tage næste skridt og høre, om hun kunne tænke sig at være din kæreste.

Alt i alt handler det altså om at tage det stille og roligt og gå langsomt frem. Jeg forstår godt, hvis det er svært at være tålmodig, men tit er det den bedste måde at få det, man gerne vil have på.

Held og lykke med dit crush!

Kh. Matilde