sådan flot klaret tumpe s:
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
mit problem er så simpelt, og nej det er det ikke engang, mit problem er meget stort invendig hos mig.. og det går mig virkelig meget på.. lad os tage den helt fra start, så i kender hele historien, og måske kan forstå mig lidt bedre. - det hele startede med at jeg begyndte at skrive lidt med en utrolig sød dreng, faktisk begyndte vi at skrive rigtigrigtig meget. altialt, fik vi noget sammen efter en måned ca., hvilket jeg var utrolig stolt og glad for!. selvom vi ikke havde været sammen før, begyndte han stadig at betyde rigtig meget!. igennem ham, lærte jeg en anden dreng at kende, men vi er kun venner, og sjovt som ham den nye ven jeg lærte at kende, var rigtig sød imod mig. men nå ja. pludselig havde ham jeg havde noget med, været sammen med nogle venner, blandt andet en pige.. jeg vidste ingenting, men blev mere og mere, betænksom, fordi han blev stille som en mur, skrev slet ikke, var kold osv, jeg kedede mig så ved computeren, facebook self (: og der stod der at han var i et kompliceret forhold med hende der pigen der, jeg skrev så til ham, hans "gode"ven. om hvem hun var osv, og han vidste ikke hvem der var, men at han syns det var et rigtig'rigtig dårligt valg, fordi hun bestemt ikke var særlig køn, og at han var rimlig sikker på at han ville komme tilbage til mig, og det fik mig jo lidt op, jeg græd nemlig også, fordi jeg blev så ked af det!. ham jeg kunne lide som valgte mig fra, vi skrev ikke sammen i et stykke tid, og i det stykke tid, skrev mig og hans ven, rigtig meget sammen, men vi er dog stadig kun venner, det er vi også idag. men så en dag skrev ham jeg misted, "hej" osv. og spurgte om hvad jeg lavede, og alt det der, også spurgte jeg om hvorfor han begyndte at skrive til mig, også sagde han at han savnede mig, jeg blev sådan lidt, okay? kan du finde ud af hvad du vil have? , også skrev jeg, har du ikkee hende der den anden, han følte så åbentbart ikke at føleleserne var der, og han ville gerne give det et skud,for at få mig tilbage og blablabla....og ja, så fik jeg afvide at hende der den anden pige blev rigtig sur på mig, og nærmest hadede mig, og jeg hader når folk ingengang kender sandheden, så jeg skrev til hende, en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang roman, om at hun faktisk tog ham fra mig, i starten var hun sådan lidt "hmm ja okay". så havde vi noget kørende igen,også havde vi ikke, og imellem tiden der, hvor han sluttede det igen, skrev jeg rigtig'rigtig meget sammen med hans ven, og jeg er et meget jokende menneske :b. så jeg jokede med at jeg godt kunne lide ham der vennen, og det var kun forsjovt, men på en måde troedehan på mig, også troede han ikke, og da jeg så sagde at det kun var for sjovt, sagde han, "okay xD,men jeg havde nu ikke haft noget imod at få dig". også havde vi det bare sjovt med det resten af dagen, vi skrev stadig sammen, sådan om aftenen, men så skrev ham der jeg kunne lide igen,igen, og jeg er så dum at hoppe i fælden igen'igen, så vi fik noget igen, han betyd jo rigtig meget for mig. og vi fandt en dag at være sammen, også var vi så sammen nogle gange efter, og det var bare så dejligt!. han betyd virkelig meget for mig! jeg holdte utrolig meget af ham!, en gang vi så var sammen, hvor han spurgte mig om at komme sammen, og det der, jeg sagde ja, vi kom sammen desværre kun i 2 måneder, og 9 dage,.. og det skete sådan, vi skulle sove sammen fra lørdag til søndag, lørdag var helt fint, rigtig sjov dag og aften med ham og min bedsteven. og nogle andre, der bliver sent, og vi tager hjem for at sove hos min bedsteven, jeg drømte om natten, at han slog op, og jeg kunne virkelig mærke følelsen af at græde over ham i min drøm, at jeg vågnede om natten, rystende, med et stort hjerte dunken, og sådan nogle dråber der lige var ved de underste øjenvipper, jeg så han stadig lå ved siden af mig, jeg sagde " fuck, så var det bare en drøm, GODT!". så sagde jeg mig helt ind til ham, så vågnede vi alle sammen så, og min kæreste som han nu var, var meget sådan? han snakkede ikke rigtig? gik pludselig ud fra værelset, og satte sig ved trappen, mig og min bedsteven kiggede underligt på hinanden? som om, altså hvad sker der lige her? .. jeg skrev til ham på mobilen om der var noget galt? , og han skulle sige hvis der var noget galt. også skrev han tilbage, at han ikke følte at jeg gad ham?.. jeg skrev så en laang besked om at jeg faktisk elskede ham? .. også skrev han bare hmms; ".. og som jeg sagde er jeg et meget jokende menneske, så jeg skrev bare "okay nu føler jeg virkelig min drøm bliver til virkelighed nu xD", så skrev han, okay? det vil du gerne have?,. ehh nej sku da?... han kom så ind igen. og jeg havde lyst til at sige noget til ham, men sagde intet, så ville vi ud og have noget luft, og der var stadig ligeså dårlig stemning!. vi gik hen til en park, han sagde stadig ingenting. jeg kiggede tilbage, og frem igen, også lå han pludselig på græsset, lå der bare og kiggede op mod himlen, jeg satte mig ved siden af ham, og prøvet at fører en samtale, men da han intet ville sige, opgav jeg, min bedsteven, var også meget forvirret, så han satte sig et andet sted, for ligesom at se om jeg kunne førrer en samtale med ham, men kunne jeg så ikke, og ja jeg gik så hen til min bedsteven, også skrev jeg så til min kæreste der, at hvorofr han bare lå der og ingenting sagde,? jeg var virkelig så forvirret!. også skrev sådan lidt sammen, også skrev jeg så, fordi jeg ike gad det der, "ja.nej,ja,nej hmmmm". så jeg spurgte hård kontant,altså hvis du ikke vil være min kæreste?! så sig det nu, jeg elsker dig, det kan du ikke ændre på, ", han viste så iikke om han kunne lide mig, og jeg begyndte at bryde helt sammen, selv foran ham, jeg sagde til min bedsteven, så min eks må det jo så blive, kunne høre det, at jeg ikke kan klare at miste mere!. og jeg begyndte endnu mere & mere at bryde sammen, i gråd, jeg græd nærmest så meget at ejg hulkede så jeg ike kunne snakke, og at jeg nærmest var ved at græde mere over den smerte det giver i kæben når man græder meget, end selv følelserne, min bedsteven og jeg aftale at han skulle gå så jeg kunne snakke alene med ham, det gjorde han så, og jeg fik komunikeret bar' lidt med ham, og han begyndte også lidt at græde.. han havde mistet følelserne samme dag, pludselig var det dagen før, og pludselig var det nogle dage før, det bare så underligt!, fordi både drømmen, også lørdag aften sagde min bedsteven, mens vi gik en tur, og pjattede , så sagde han "hey?xD det sjovt, ´prøv tænk at jeres forhold kan være slut om en måned, om en uge, og det kan også være slut imorgen",også sagde min eks så, ej det skal du sku nok ikke regne med, altsåe til at det ville være slut dagen efter. men hov det sluttede så dagen efter s: ?.. og nu føler han virkelig at det er hans skyld, men ja, jeg fik snakket med min eks, og han gjorde det forbi ligeud, mens jeg stod og stor tudede, han blev hentet, af hans mor, og kørt hjem.. jeg gik hjem til mig, ændrede min civil status på facebook, og ja, så hamlede spørgsmålende ind, og jeg var ligeså mundlam som alle andre, og fuldstændig forvirret? ingen kunne hellere forstå at han kunne meste følelserne på ja? nogle timer? .. og jeg blev ved og blev ved med at stille mig selv spørgsmål, og hvad jeg kunne havet gjord galt. og drømmen? det gik mig så fucking meget på!, jeg nærmest blev deprimeret over det, jeg begyndte langsomt, ikke at spise noget, og ingengang drikke noget, jeg kastede alting op, selv vand!. jeg var så nede på bunden af havet, at jeeg slet ikke kunne føle noget længere, for ja, kærlighed er dejllig når man får den, og hård når man mister den.. og når ja, hende der pigen der tog ham fra mig første gang, skrev jo også.. ejjj hvor er det synd for dig, håber i finder sammen igen.. jeg var stadig ligeså ked af det!. der gik en uge, hvor jeg slet ikke rigtig spiste noget, jeg drak kun meget lidt. min bedsteven og veninde blev rigtig bekymrede, og blev hos mig, helt fra skole tiden til at jeg gik i seng for at få noget mad ned i mig. efter en uge ca, begyndte jeg nærmest at hade ham!!!!!!.. og tænkte, nej han skal fandme ikke få mig mere ned end hvad han har gjord!.så jeg tvang maden i mig, lagde mig på ryggen, lagde mig til at sove, for at holde maden nede i mig, jeg kommede mig igen, glemte at skrive at jeg tabte mig s: jeg begyndte at blive "okay" grov overfor ham, på mobil, og alle de der andre steder, for jeg var simpelthen så rasende invendig!. det er snart 2 uger siden nu, og her igår, skrev jeg så rigtig meget sammen med ham der, hans gode ven, osv.. og han fortalte at hende der pige, og min eks der, havde fået noget sammen, igen efter 4-5 dage senere, at han slog op. og det fik mit pis til at koge over!. så jeg skrev til ham. og spurgte hvad fanden han laver? .. og det var bare såådan nogle bøvede svar jeg fik tilbage, men han sagde til mig da vi kom sammen, at han syns hende der tøsen var klam. og at han slet ikke kunne få et forhold op og kører med hende!... men ja, han sagde så at hvis han var mig, og jeg fandt en ny efter så lidt sage, ville han have det dårligt med det, så tænker man bare lige, at hvorfor fanden han så gør det mod mig?det jo totalt dobbelt morralsk?!. jeg er stadig pisse sur!. og skufffet, samme dag jeg fik det afvide, og jg skulle i seng,drømte jeg om natten, at jeg sad sammen med ham ved mit spise bord og min papmor, sagde han hun havde fået et brev hvor der stod, at han havde slået op med mig, for at tage hende der den anden tilbage. og jeg begyndte at råbe og skrige af ham, og slå ham, og man kunne virkelig så hvor skamfuldt han så ud, og hvordan han skammede sig med at kiggede ned i bordet, og når min anden drøm ligesom blev til virkelig, og var sand, så tror man jo også at den her drøm er sand, og bliver til virkelighed? .. og jeg har ikke lyst i den virkelige verden at slå og råbe og skrige af ham?.. men det syns min underbevisthed åbentbart er fair? .. og bare det der med at han havde slået op med mig, for at få hende den anden tilbage? det fik jeg afvide i drømmen, så tænker man jo ligesom bare lidt, om det så passer????? .... seriøst, det her går mig så meget på!. man kan ikke styrer sine egne følelser, og det har jeg skam også lige fundet ud af, fordi ham der den gode ven, han begynder lige pludselig at blive rigtig sød, og jeg begynder at skrive mere og mere med ham, og han begynder at betyde mere ogg mere for mig, og jeg ved ikk om det er som ven,eller som mere, men på en måde har jeg bare lyst til at aftale et spil med ham, om at vi skal få min eks til at tro at vi var noget, så han kan mærke følelsen af at kunne lide en ny så hurtigt? .. mange syns det ville være fedt hvis jeg gjorde det, men jeg ved nu ikke helt.. det jo meget sådan.,. de folk der ikke ved at det er et spil vil nok tænke ej okay? .. hun finder godt nok hurtig nogle nye, og sådan er det slet ikke!. og ej.. jeg er virkelig forviirende, der er så mange spørgsmål!. som ingen kan svare på. og drømmende, ? ja de går mig allermest på!, for det er ike første gang, eller anden gang, eller 3 gang, at jeg drømmer noget der sårer mig, også sker det inden for nogle dage, jeg drømte at jeg mistede min storerbror, og nogle dage efter, mistede jeg ham, men det er også ligemeget, og videre til det der med hans gode ven, og min gode ven, jeg ved ikke, om jeg skal fortælle ham hvordan jeg faktisk har det med det, og at jeg ikke ved om det er mere end som ven eller hvad det er, og jeg ved ike hvordan han vil reagere på det, han har altid bare været min ekstra arm,, han var der altid, når noget sketemed mig og min eks, han skrev endna uden jeg faktisk havde fortalt, at der var noget galt, og hvergang, han skriver smiler jeg så stort! og i kender nok det der, når man mister kærligheden, hier man efter den, og søger den!. og jeg er et af de mennesker, der bar ikke kan leve uden kærligheden, jeg har så megt brug for den!, når jeg ikk har den, føler jeg mig så ensom!. håber i forstod min lange roman, jeg har godt nok ondt i mine fingre ligenu hehe :D. men håber i kan give mig nogle svar, måske i kender en hjemme side, der er gratis hvor man kan skrive sin drøm ind og få den tydet eller noget? hvis i altså må oplyse andre hjemmesider? s: - hilsen, den meget forvirrende pige.

Svar:
Hej med dig!
Det er super godt du skriver herind og får fortalt din historie. Du har meget på hjerte og jeg er ikke i tvivl om, at du har haft brug for at få skrevet dine tanker og følelser ned. Jeg kan godt forstå, at det fylder rigtig meget lige nu. Kærestesorger kan være meget svære at håndtere og det kan tage tid at komme over ham. Så jeg forstår virkelig godt, at du er rigtig ked af det, gal og skuffet. Det er bestemt ikke fedt at opleve at miste kærligheden fra et andet menneske. Jeg kan jo godt høre, at han har betydet rigtig meget for dig og stadig gør det.
Ud fra det du fortæller, lyder det til, at din eks indimellem ikke har kunne finde ud af, hvad han ville. Jeg synes det er stærkt af dig, at du spurgte ham direkte og ville have et ærligt svar fra ham, om I skulle fortsætte med at være kærester. Det kræver mod at spørge, og jeg synes bestemt, det er et udtryk for at du passer på dig selv og viser dine grænser. Bliv ved med det :-)
Det lader til, at jeres forhold er slut nu, og det synes jeg du skal acceptere. Du har gjort, hvad du kunne, fortalt hvad du følte for ham og givet ham en fair chance for at blive i forholdet. Det er ikke godt for dig at være i et forhold, hvor du skal blive ved med at være i tvivl om hans følelser for dig.
Jeg vil gerne fortælle dig lidt om kærlighed. Du skal vide, at det du har oplevet med din eks er ganske naturligt i jeres alder. Når man er ung, er det helt normalt at have kærester i kortere eller længere tid. Det kan være svært at finde ud af, hvem man elsker og ikke elsker og hvor meget og hvor lidt.
Det er på den måde, man lærer noget om sig selv og hvordan forhold kan fungere. Og de erfaringer kan du tage med dig videre i livet. Så ved du måske lidt mere næste gang, du møder en sød fyr, hvad der er vigtigt for dig i et forhold.
Derfor vil jeg også gerne sige til dig, at jeg ikke synes, det er en god ide at lave et spil med din ekskærestes ven. Jeg forstår godt, du kan have lyst til det, men jeg tror ikke, du får det bedre af det. Det lyder til, at du har fået sagt det du ville til ham og så synes jeg, at du skal prøve at komme videre med din kærlighed. Måske bliver det kammeraten eller måske en helt anden :-)
Jeg kender ikke til hjemmesider, der er gratis, men jeg kan fortælle dig, at ens drømme ofte handler om det, som fylder meget indeni. Det vil sige, at når du drømmer, at du slår din eks og råber og skriger af ham, så er det en måde din underbevidsthed arbejder med at få din vrede ud på. Så det er helt ok og det betyder ikke, at du vil slå ham i virkeligheden.
Jeg vil slutte af med at sige til dig, at du kan gå på biblioteket og låne bøger om drømmetydning - der er mange af dem. Hvis du er i tvivl om noget, så snak med bibliotekaren, hun kan hjælpe med at finde en god bog om emnet.
Håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej :-)
Mange hilsner Rikke