Svin...Johan

brevkassespørgsmål

Svin...Johan

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej jeg er en dreng der har et sjovt navn som jeg helst ikke vil sige... Men en dreng som hedder Johan, Jeg kalder ham for svin Johan, mobber mig og kalder mig halte. Jeg gad godt at kunne svare igen men tør ikke når han er så stor... jeg har et godt Argument over fo ham for han bruger nemlig læsebriller og har halvmåne, men er det for ondt at svare igen med det eller skal jeg stoppe det på en anden måde?

Svar:

Hej med dig

Det er aldrig sjovt at blive mobbet og kaldt for alt muligt og jeg kan godt forstå, at du ikke ved, hvad du skal gøre for at undgå det. Det er nemlig svært at finde ud af, hvordan man skal reagere.

Jeg synes, det er rigtig godt, at du ikke begynder at mobbe ham tilbage, for det kommer der ikke noget godt ud af. Du må stoppe mobberiet på en anden måde. Hvis det er en fra din skole, kan du snakke med din lærer om det. Ellers er det altid godt at snakke med dine forældre om det eller en anden voksen, som du kan stole på. De kan snakke med dig om det og hjælpe dig.

Det kan også hjælpe, hvis du bare ignorer ham. Hver gang han siger noget, der gør dig ked af det så gå væk fra ham. Du skal ikke lade ham vide, at det han siger, går dig på. Han bliver ved med at mobbe dig, så længe han kan se, at han kan påvirke dig på den måde. Og så kan du tænke på, at grunden til han mobber dig kan være, fordi han selv har det rigtig svært og egentlig er ked af det over noget.

Til sidst vil jeg sige til dig, at du ikke har nogen grund til at skamme dig over dit navn. Det er dit og det er dine forældre, der har givet dig det, så vær glad for det i stedet for at skamme dig over det.

Venlig hilsen Jane