Sveder riiiiigtig meget..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Det er mest når jeg har min menstruation, men hvis jeg så er sammen med drenge, altså måske bare sidder ved siden af én i klassen (nogle gange også bare mine veninder), sveder jeg VIRKELIG meget, og jeg kan selv lugte det ret meget.. Det er virkelig pinligt, specielt hvis man sidder ved siden af en sød fyr.. :-((( Ved I hvorfor, og hvad kan jeg gøre ved det?..

Svar:
Hej med dig
Det er fair nok, at du synes det er irriterende at svede meget og hvis det lugter alt for meget.
Det er jo helt normalt at svede og nogle perioder kan man svede ekstra meget, specielt hvis man bliver nervøs eller er i en presset situation.
Du er 14 år og når man er teenager, kan man svede ekstra meget i perioder, fordi dine hormoner arbejder rigtig meget og din krop udvikler sig. prøv lige at kaste et blik på den her artikel fra "Vi unge", her er der et par gode tips til hvad du kan gøre.
Det synes jeg du skal prøve af først, måske her over sommeren. Hvis ikke du synes det hjælper, så prøv at skrive igen eller få taget en snak med dine forældre om det. Så kan det nemlig være en ide, lige at f¨å din læge til at kigge på det.
Kan du have en dejlig sommer..
Venlig hilsen
Erroll