Sved under armene
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus! Jeg har et problem med sved under armene...: Jeg kommer meget nemt til at svede under armene.. Og værst af alt giver det svedpletter på mine trøjer & t-shirts osv.):! Og det er jo MEGA pinligt at gå med i skolen osv:(... Jeg ved godt det er homonerne og puberteten der gør det.. Men der må være mindst én måde man kan undgå svedpletter på trøjerne så de ikke så nemt kan ses? Vil gerne have nogen tips!:(... Tusinde tak for denne side! Den er VIRKELIG god at have i sin hule hånd, i værste tilfælde! Kærlige hilsner Svedperlen...

Svar:
Hej Svedperle
Du har helt ret i at hormonernee og puberteten sætter gang i tingene og det kan for eksempel betyde at man sveder meget under armene. Men du skal også vide at det er helt naturligt og at der kan være meget forskel på hvor meget folk de sveder under armene. Også selvom man er voksen.
For nogle kan det være nødvendigt at skifte t-shirt i løbet af dagen og sørge for at komme i bad hver dag. For andre kan man se lidt svedpletter på tøjet.
Hvis du synes det er for meget og at det er træls at skifte en t-shirt hver dag, så kan du spørge nede på et apotek. De har forskellige antiperspirant deodoranter, som gør at du ikkie sveder så meget under armene. Sveden skal dog ud alligevel og du kan opleve at svede mere andre steder.
Jeg vil anbefale dig først at snakke med din mor og far, måske kan de hjælpe dig med at snakke med apoteket.
Kan du have det godt
Venlig hilsen
Trine