storebror

brevkassespørgsmål

storebror

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år

jeg har en storebror som er mega ond ved mig og kalder mig alle mulige ting men så når jeg bliver rigtig sur på ham har jeg sådan ondt af ham og det har jeg ik lyst til og jeg ved ik om jeg skal være sur på ham når han kalder mig sådan nogen ting eller om jeg ikke skal være sur på ham

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du ikke helt ved om du skal være sur på din storebror og jeg vil gerne fortælle dig hvad jeg synes.

Jeg synes ikke det er iorden at din storebror er ond ved dig og kalder dig alle mulige ting - det kan måske gøre dig ked af det og så synes jeg også bare at det er tarveligt af ham at gøre.

Nogengange kan storebrødre godt bare drille uden de egentlig mener det. Og nogengange er det sjovt at drille og sige dumme ting, fordi at de kan se at den de driller måske bliver ked af det. Og det er bare ikke sjovt at blive drillet.

Jeg synes gerne du må blive sur på ham, men det er jo ikke rart for dig hvis du så bliver ked af det og får ondt af ham. Når man bliver sur og ked af det, så kan det være man kommer til at sige onde eller grimme ting og det kan være det er derfor du får ondt af ham - fordi du måske ikke mener det, men bare siger det fordi du er sur.

Jeg synes du skal prøve at:

  1. Snakke med din mor og far om det. Så ved de hvordan du har det og de kan måske fortælle din storebror at han skal stoppe og være sød ved dig. Og ellers er det bare en god ide at din mor og far ved hvordan du går og har det. De skal nemlig vide at du føler han er ond ved dig og at han kalder dig ting.
  2. Du kan også prøve at lade som ingenting, når din storebror kalder dig ting - selvom det kan være svært. Men det kan være han så stopper, fordi du virker ligeglad.

Jeg håber du kan bruge mine råd og jeg håber at din storebror holder op med at være ond ved dig og kalde dig alle mulige ting.

Mange tanker

Bibi