Størrelsen på penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey, jeg er en dreng på 16 år, og jeg er i lidt af et dilemma. Jeg er lidt genert over størrelsen på min penis. Min penis er omkring 16 cm i stiv tilstand, og jeg ved godt at det ikke er småt, og mange andre har langt større problemer end mig, men mit problem er at jeg længdes efter at pigen syntes min penis er stor, jeg vil gå så langt og sige at jeg tændee på det. Jeg ved også godt at ens penis først stopper med at vokse når man er omkring 21 år, men det føles bare som om den ikke ville vokse mere.. Det har den i hvertfald ikke gjort i nogle år. Jeg ved også alle piger er forskellige, og alle har forskellige meninger, forskellige lyster osv.
Og det er her mit problem kommer ind, i min trang efter et støre penis begyndte jeg at udføre en penis øvelse som bliver kaldt "jelqing". Jeg håber i ved hvad det er. men jeg er så bange for om jelqing kan påvirke min penis nigativt? I det at jeg stadig er ung har jeg tænkt på om det kunne påvirke min penis vækst? Kan det ødelægge den? Kan det give erektions problemer? Burde jeg stoppe med det? Mit lille problem har taget en del på min selvtillid, og jeg tænker meget over det.

Svar:
Hej Anonym
Lad mig med det samme starte med at sige at overvejelser og utilfredshed omkring penisstørrelse er MEGET almindeligt. Prøv bare at kigge brevkassen her og debatten på Cyberhus igennem. Så får du hurtigt et billede af hvor mange der er fokuseret på størrelsen. Som du selv skriver så er det ret sjældent piger.
Din penis er fuldstændig normal, som du også selv ved. Den er gennemsnitlig af størrelse, og endda en smule til den store side. En gennemsnitlig penis er 12-18 cm når den er fuldt udvokset. Så din er i den store ende af den skala.
Det der med en enorm stor penis, tror jeg mest er noget der fungerer godt i porno. En meget stor penis gør ikke nødvendigvis sex lettere, eller bedre. Er faktisk ret sikker på at de fleste piger/kvinder helst vil have en helt almindelig størrelse.
Du skriver at du længes efter at pigen synes din penis er stor. Det tror jeg faktisk også er en ret almindelig "drøm" for mange drenge. For rigtig mange fyre er det med at have en stor penis lig med at man er en rigtig mand og at man er en konge i sengen. Også et billede der ofte bliver understøttet i en del porno. Meeen...det er bare ikke virkelighed.
Hvis man har en meget meget lille penis kan det selvfølgelig godt være en udfordring under et samleje, men med en helt almindelig størrelse er det ikke størrelsen der er afgørende. Det handler langt mere om hvordan man har sex. Nu skriver du ikke noget om, om du allerede har erfaringer med piger, men jeg er ret sikker på at du med tiden finder ud af at din størrelse passer perfekt.
Derfor tænker jeg også at det vil være væsentlig nemmere for dig at arbejde på at blive glad og tilfreds med din størrelse, end at prøve at få den større. For jeg kan lige så godt slå fast. Du kan ikke gøre noget som helst for at gøre din penis større. Det er ganske enkelt umuligt. Øvelser, pumber, creme og alt muligt andet er uden effekt. Nogle læger mener at kunne gøre penis længere og mere fyldig gennem operation, men det er forbundet med stor risiko, og der findes desværre alt for mange eksempler på mænd der i stedet for en større penis er endt op med en penis der slet ikke længere kan bruges til sex.
Jeg kender godt jelqing-metoden. Jelqing er heldigvis er forholdsvis skånsom metode, og jeg mener derfor heller ikke du behøver være bange for at du har gjort nogen skade. Men jeg mener ikke at det er noget du får noget ud af. Jeg tænker tvært imod at du kun bliver mere frustreret over størrelsen hvis du ofte laver jelqing-øvelser og på den måde er så fokuseret på at arbejde for at gøre din penis større...og der bare stadig ikke sker noget.
Så mit råd, selvom det måske ikke er det du ønsker at høre må være følgende.
1. Jelqing gør ikke din penis større. Hvis det giver dig noget nydelse at gøre det, er det forholdsvis skånsomt, selv om der godt kan være en risiko for at du springer nogle at de små blodkar i penis. Hvis du udelukkende gør det for at få en større penis spilder du din tid. Du kan lige godt bruge tiden på at rense ører, pille næse eller massere dine knæ. Alle tre ting vil have samme effekt på din penisstørrelse = INGEN.
2. Når du er sammen med en pige så fokuser på det der er dejligt. Både det der føles rart for dig selv, men også hvad der føles godt for den pige du er sammen med. Fokuser på hvor dejligt sex kan være med det du har i stedet for at bruge energi på at tænke over hvad der kunne have været.
Sex handler selvfølgelig også om fantasier, og det kan være rigtig godt at have nogle fantasier man tænder ekstra meget på. Men gode seksuelle oplevelser bliver oftest bedst hvis man ikke er alt for fokuseret på en bestemt fantasi eller at der skal ske noget bestemt. Men at man i stedet "bare" er til stede og giver sig hen til nydelsen, berøringerne og det man oplever lige nu og her.
Som du både selv og jeg har skrevet så er din penis en rigtig pæn størrelse, og jeg er sikker på den passer helt perfekt til dig. Jeg er sikker på at det også er noget du selv vil finde ud af med tiden. Hvis du prøver at flytte fokus fra størrelsen er jeg sikker på at du vil få en masse fantastiske oplevelser med din penis der med tiden gør at du vil kigge tilbage og smile lidt over at du engang har syntes at den var for lille.
Mange hilsner
Niels-Christian