Splittet.

brevkassespørgsmål

Splittet.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej, cyberhus. Først og fremmest vil jeg gerne sige tak for en god brevkasse! Men nu til mit problem. Jeg mødte for 8 måneder siden min kæreste over en chat. Som er 1 år ældre end mig, og med samme problematiske baggrund. vi mødtes og har været sammen siden. Jeg elsker ham virkelig højt, og ville aldrig sårer ham. Men så er der sket det, at jeg har mødt en en fyr som jeg lige kalder Hans. Hans er 6 år ældre end mig, og vi har mødtes, men formålet at være venner. Men.. det udviklede sig, og jeg endte med at være min dejlige kæreste utro. jeg kan rigtig godt lide dem begge to, og vil ikke sårer nogle af dem. Jeg virkelig splittet, og skammer mig over at have været kæresten utro. Jeg har virkelig brug for en eller anden form for hjælp.. De begge siger de elsker og vil tilbringe resten af deres liv med mig. jeg ville jo gerne have dem begge, men kan jeg jo ikke være bekendt, både over for kæresten, og x. - Den splittede.

Svar:

Hej den splittede

Jeg kan godt se dit problem, og jeg kan nok ikke give dig et præcist svar på, hvad du skal gøre i den her situation. Men jeg vil i stedet prøve at give dig forskellige forslag, hvor du så kan følge dem du føler er mest rigtige for dig.

Først og fremmest skal du vide, at selvom du ikke har lyst til det skal ske, er der en af dem der bliver såret, når du fortæller det. Sår går over med tiden, men kan være meget svært at håndtere i begyndelsen.

De virker begge to til at kunne lide dig, og derfor kan jeg godt forstå, hvis det gør dit valg endnu sværere. Det at de begge siger de vil tilbringe resten af deres liv sammen med dig, skal du passe på at tage for meget til dig. Det må ikke være på baggrund af de kommentarer du skal tage din beslutning, for det er meget store ord at komme med, og svære at love. Du skal mere fokusere på, hvem der er den rette for dig her og nu, for der er meget som kan nå at ændre sig jo ældre man bliver.

Jeg tror det bedste råd jeg kan give dig for, hvordan du skal vælge mellem de to fyre, er gennem din mavefornemmelse. Find ud af hvem du har det bedst med, hvem der får dig til at føle dig speciel og hvem du er mest tryg ved.

Hvis du finder ud af, at du stadig vil være sammen med din kæreste, kan jeg ikke svare dig på om du skal fortælle ham om, at du har været sammen med ham den anden eller ej. Hvis du fortæller ham det, men samtidig siger du stadig vil være i jeres forhold, vil han måske lytte til dig, men have det svært i forhold til om han vil give jeres forhold en chance eller ej. Du kan også vælge at lade vær og fortælle ham det. Risikoen er så her, at han måske hører fra en anden du har været ham utro, og så er det alligevel bedst han hører det fra dig. Hvis du hellere vil være sammen med den anden, må du fortælle din kæreste det. Det vil være hårdt for ham og høre, men med tiden vil hans sår sikkert hele.

Du må have held og lykke med det, og jeg håber rådene var nyttige for dig :)

Mvh Julie