SpilProgrammør

brevkassespørgsmål

SpilProgrammør

brevkassespørgsmål af
Oliver
14 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hvordan og hvor kan man blive spilprogrammør

jeg elsker at programmere, og kan også en del kodningsprog

jeg havde en drøm i nat altså natten mellem 20 dec. og 21 dec.

I drømmen var jeg spilprogrammør, men jeg ved ikke om hvor jeg så skal hen for at kunne blive uddannet til det.

Og kræver det faget Kemi?

Svar:

Hej med dig

Det lyder vildt fedt med sådan en drøm, der fortæller dig hvad det er du skal arbejde med i fremtiden. Jeg tænker også at det lyder som et vildt spændende arbejde.

Jeg tænker at der nok er mange forskellige veje, til at arbejde som spilprogrammør. Nogle har måske endda lært sig selv at kode og fundet arbejde uden at være uddannet? Men der er selvfølgelig ingen tvivl om at der er størst chance med en målrettet uddannelse.

Jeg tænker at datalogi, på universitetet vil være en ret god vej at gå. Med en uddannelse i datalogi, findes der en række uddannelser indenfor computerspil, som man kan læse videre på. Du kan læse mere om det her

For at blive optget på datalogi, skal du efter folkeskolen tage en ungdomsuddannelse som stx, eller htx. Der er ikke et optagelseskrav om kemi.

Held og lykke med det
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål