SP eller K
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Nu er jeg så blevet ældre og går i 7. Klasse. Jeg er begyndt at hænge ud med pigerne fra klassen, og med de 2 andre drenge som også er med på den. Jeg er ikke en af dem som føler sig mere udenfor, eller noget, så jeg er med på det hele, og har det ikke som om at jeg bliver uden for. De andre drenge fra klassen er lidt mere bagud i forhold til at være sammen med pigerne, og pigerne syntes de andre drenge er lidt pinlige at være sammen med. Med pigerne er vi begyndt på S P eller K, hvor vi skal kysse hinanden, kramme hinanden, eller gøre noget man mere "klam"(Ved ikke hvilket ord jeg skulle bruge). Jeg har begge gange sagt at jeg måtte være den kedelige, og jeg takkede nej tak til at være med. Jeg har givet dem lov til at bruge mig til konsekvenserne selvom jeg ikke er med. Så problemet er jo at jeg gerne vil være med til S P eller K, men jeg tør bare ikke. Jeg kan rigtigt godt, lide en af pigerne vi er sammen med, og jeg er helt sikker på at jeg ville rødme hvis de spurgte. Konsekvenserne er jeg ikke så bange for, og tror faktisk bare jeg ville springe ud i det. Dog siger jeg stadig nej til hver gang det er min tur. Jeg har lyst til at være med, men tør bare ikke når de spørg. Jeg er nok også bare generelt lidt genert om det med føelserne, og jeg tænker alt, alt for meget over tingene. Jeg er blevet kysset et par gange når de legede S P eller K, og det har jeg det nu fint med. Jeg ved bare ikke hvorfor at jeg svare nej, også bare tager K næste gang de spørger. Når jeg tænker over det, ved jeg at det jo bare er en leg, og alle kommer til at lave nogen dumme ting i den leg. Tingene vil helt klart blive glemt, eller husket som noget vi gjorder for sjov. Derfor ved jeg ikke hvorfor jeg stadig ikke tør når de spørg. Måske fordi jeg aldrig har leget det før, men altid bare har lyttet? Jeg har brug for hjælp ude fra, da jeg syntes det er for pinligt at snakke med andre om, når alle andre godt tør. :-)

Svar:
Hej med dig
Det lyder da dejligt, at du er begyndt og hænge ud med pigerne. Også selvom du syntes, at det er pinligt og snakke med pigerne om følelser, når i leger S,P eller K.
Du skriver godt nok, at alle andre godt tør. Men det er faktisk helt normalt, at personer føler sig generte og ikke tør snakke om følelser med andre. Dem du kender som kan gøre det, er måske fordi de på et tidspunkt, bare er sprunget ud i legen og har prøvet det. For jeg tror det er nemmere, når først man har gjort det en gang før.
Jeg tror noget der måske kan få dig med i legen, også når der er s, eller p og ikke kun k, er hvis du måske tænker på, hvad er det værste der kan ske? Du er f.eks. bange for at rødme, hvis de fandt ud af hvem du kan lide. Men det gør det vel egentligt ikke så meget, for det gør de fleste når de snakker om følelser. En anden ting jeg tænker er, at tror du ikke hende du er vild med bliver glad for og vide der er en der rigtig godt kan lide hende?
Så måske du skal prøve, at tænke på den måde og springe ud i det for at se hvad der sker. Som du siger er det jo bare en leg:)
Håber du kan bruge mit svar
Med venlig hilsen Paw