Spørgsmål på ask og insta
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej Cyberhus
Håber du kender ask og instagram eller det tror jeg du gør. Er selv ret populær på instagram har 84 k følgere og på ask har 76 k følgere ikke for st blære mig men for at du kan få et overblik. Det hele startede for et halvt år siden da jeg mødte den her dreng (M) på en rejse til Canada. Da jeg så var i Canada var jeg ude i byen med den her dreng og vi flirtede også lidt. Vi tog en masse billeder og smed dem op på insta og ask og folk begynde at spørge lidt ind til os og sådan noget. Men noget som folk ikke ved er at vi har facetimet sammen mindst to gange om ugen. For to uge siden kom drengene til Danmark og de tog hjem fra 3 dage siden, vi FaceTimer hverdag mindst 3 gange om dagen. Men da de var i Danmark tog vi igen en masse billeder og vi tog faktisk også ud i byen sammen selv om vi ikke havde regnet med det. I tirsdags lagde M et af vores billeder op som afslørede lidt at vi vat mere end bare venner (er ikke sur på ham overhoved var glad for at han gjorde det), det var virkelig sødt men nu er folk bare virkelig begyndt at skrive vildt mange spørgsmål anonymt på ask om hvorfor mig og M ikke er kærester og at vi er søde sammen men også hvorfor M kom til Danmark og om det var på grund af mig eller det bare var ferie som han havde skrevet på insta og ask. Og ja grunden til at M og til Danmark var på grund af mig, vi vil gerne være kærester begge to, men det er som om vi ikke kan fordi folk presser os til det og nærmest splitter os ad på grund af det.
Mit entlige spørgsmål er hvordan kan vi få folk til at lade værre med at stille alle det spørgsmål eller bare prøve at inorerre det. På onsdag tager jeg afsted til Canada hvor vi skal feste og være sammen med M og hygge og så skal jeg og M virkelig have snakket om vores forhold og om alle de kommentarer folk skriver og sådan noget. Noget M ikke ved er at mine forældre har snakket med mig og at vi måske skal flytte til Canada  hvis det løste sig med alle de ting folk skriver og med mig og M plus at flytte til Canada er noget vores forældre også gerne vil. Mit sidste spørgsmål er hvordan skal jeg M om hvad jeg har snakket med min mor og far om. Skal jeg gøre det over FaceTime inden vi tager afsted eller når vi er kommet til Canada eller når vi er kommet hjem over facetime. Kh F
Håber i svarer hurtigst muligt helst inden onsdag. Vil rigtig gerne lave en opsamling om noget tid selvfølgelig kun hvis i vil have det, men jeg vil ihvertfald gerne lave det.
Spørgsmålet er redigeret for at beskytte anonymiteten

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om du har fundet en skøn fyr...hvor skønt at I bare svinger så godt sammen. Jeg kan godt se at det er frustrerende at de mange følgere du har på ask og insta stiller så mange spørgsmål og på en måde "blander sig", og det er også det du spørger ind til...hvad kan du gøre ved det?
Umiddelbart tænker jeg at du nok har så mang følgere fordi du fortæller spændende, og sjove ting om dig selv som andre gerne vil følge med i. Derfor tænker jeg også at det er meget naturligt at de nu er blevet meget nysgerrige på også at følge med i dit "forhold". Du spørger hvad du kan gøre for at få dine følgere til at lade være med at stille spørgsmål. Ærlig talt tror jeg ikke du kan gøre så meget. Vi er selv herre over de ting vi selv vælger at gøre...men ikke hvad andre gør og siger.
Du kan selvfølgelig skrive på både insta og ask at du ikke vil svare på de her spørgsmål og at du gerne vil bede folk om at lade være med at spørge. Nogle vil måske stoppe og nogle vil nok være ligeglade og blive ved. Hvis nogle bliver ved kan du så overveje om du bare skal ignorere det. Det eneste andet alternativ jeg kan se er at du gør dine profiler private og dermed ikke har så mange følgere til at kigge med i dit privatliv.
I forhold til det med at snakke med M om det med muligvis at flytte til Canada, tænker jeg ikke der er nogen rigtig eller forkert måde at gøre det på. Det vigtigste er nok at have helt styr på hvor langt i processen dine forældre er. Er det bare en tanke, eller er det noget de faktisk arbejder på og som er på vej til at blive virkelighed. Det tror jeg er vigtigt at du lige snakker med dine forældre om så du ikke selv har alt for høje forventninger, og at du ikke også kommer til at give M for høje forventninger.
Mange hilsner
Niels-Christian