Sort under øjnene
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus
Bogstavligt talt går jeg rundt og ligner en der har fået et blådt øje. (på begge øjne) og jeg tror at jeg ville ha det nemmere ned piger, hvis jeg ikke havde det.
Så hvordan fjerner jeg kraftige sorte rander under øjnene?
er der noget jeg kan spise?
er der noget medecin jeg kan tag?
eller noget tredje?
tak

Svar:
Hej med dig
Det er ikke særlig rart at gå rundt med sorte rander under øjnene, hvis man føler, at det generer måden, man ser ud på. Rigtig mange har på et tidspunkt oplevet at have sorte rander under øjnene, så det er helt normalt, at man kan få det.
I mange år har man ment, at man kunne fjerne de sorte rande, ved at spise sundt, dyrke motion og drikke masser af vand. Dette kan måske hjælpe på at se lidt mere frisk ud, men det fjerner ikke de mørke rande. I stedet er én af de vigtigste ting, for at fjerne randene, at man får alt det nødvendige søvn, man har brug for.
Hvis kroppen ikke bliver ladet op med en masse energi og får den søvn, som kroppen har brug for, for at blive frisk igen, så kan man nemt få et mørkt område rundt om øjnene.
Huden er meget tynd under øjnene, og bliver derfor let påvirket af for lidt søvn. Derfor er det vigtigt at du sørger for, at du får sovet i nok timer hver dag.
Det kan også være en ide at gå til lægen, hvis det ikke forsvinder efter et stykke tid. Lægen kan fortælle dig, hvordan du kan behandle det, hvis det er rigtig slemt. En anden ide kan også være at gå i Matas. Hvis du spørger i butikken, kan du få hjælp til at finde en creme, der kan tone og køle huden rundt om øjnene, så det mørke område bliver dækket.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og snart finder en løsning.
Venlig hilsen Mette