sommerkærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej :) her de sidste par dage har jeg været ude og sejle i min båd med to veninder. hende der hedder line, ville gerne prøve at sejle båden, og det fik hun lov til, og jeg gik op og satte mig ved natascha, og vi holdte lidt i hånden og holdte også lidt om hinanden. jeg har kendt de to piger i omkring 3-4 år, og vi er gode venner, og vi har snakket meget sammen i hallen. og mit spøgsmål er så bare om natascha kan li mig eller om det bare er venskabligt? kan ikke rigtigt finde ud af det. tror måske jeg er lidt vild med hende. Hvis vi nu siger hun godt kan li mig, hvordan kommer vi så vidre her fra? de sidste par gange jeg har været i denne her "zone" med andre piger er det kun blevet til lidt flirt også er den død der, og jeg vil gerne prøve at give det her en chance. håber på et hurtigt svar, så jeg kan nå at prøve det i sommerferien imens vi har god tid. tak på forhånd ;) hilsen rasmus

Svar:
Kære Rasmus
Mange tak for dine spørgsmål.
Du skriver at Natascha og dig holdt i hånden og også holdt om hinanden. Når du skriver sådan, tænker jeg at det godt kunne tyde på, at I var mere end bare venner. Nu ved jeg ikke om I plejer at holde hinanden i hånden når I er sammen, men hvis ikke, så tror jeg helt sikkert at det er et tegn på at hun også er interesseret i dig.
Hvis vi nu siger at hun også er vild med dig, sådan som du selv skriver, så tænker jeg at næste skridt måske kunne være, at du snakker med hende og fortæller hende at du også godt kan lide hende. Du skriver du ikke før er kommet videre end bare flirt. Du kan prøve at tænke over, hvad du kan gøre for at tage skridtet videre.
Du kan måske prøve at finde ud at hvilke ting hun godt kan lide at lave. Måske skal du prøve at invitere hende ud og lave nogle andre ting end I plejer. Bare jer to. På den måde signalerer du til hende, at du er interesseret, mere end bare som ven.
Hvis du gerne vil være helt sikker på om hun kan lide dig, så er den bedste måde nok, at du prøver at fortælle hende, hvad du føler og at du tror du godt kan lide hende. Du kan jo spørge om hun har lyst til at være kæreste med dig? Så kan hun i hvert fald svare, hvad hun tænker og så kan det jo være hun rent faktisk også er vild med dig.
De bedste hilsner Sine