sommer flirt

brevkassespørgsmål

sommer flirt

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

okay...

da jeg var på ferie mødte jeg den her fyr, han gjorde et eller andet.

jeg mødte han på en restaurant, han var tjener, han kigger hele tiden på mig med de der øjne. Så kan vi havde spise der nogen gange så sad vi og spise også skulle jeg på toilettet, så da jeg er færdig og venter på elevatoren så kom an op med sit telefon nummer og hans navn på en stykke papir smilede til mig med det der flirtede blik.

vi begynde og skrive og den sidste aften er vi så på den restaurant hvor han arbejder, denne gang er der større mulighed for at snakke og jeg fortælle vi skal hjem imorgen tidlig så det er sidste gang vi ses, han siger han gerne vil være sammen med mig efter maden så, vi aftaler jeg venter med at gå til han havde fået fri og det gjorde vi var sammen hele aften først var vi få stranden og sad og snakkede også tog vi få en cafe og fik noget at drikke og hygge os rigtig! han var den sødeste person jeg nogensinden har mødte! han gik og holdte om mig så jeg ikke skulle vældte da jeg havde taget nogen uheldige sko på, på en meget uheldigt terræn. aften endte oppe hos han ven hvor vi sidde og drikke en øl på hans balkon. han følger med hjem til mit hotel giver mig et kys( hvilket er det først kys og eneste kys vi forveksler)    og siger forvel, bliver stående indtil jeg er kommet helt ind og han en egentlig bare perfekt!

da jeg sad i lufthavnen får jeg så en besked igen fra ham, hvor der står jeg ikke må tage afsted jeg skal blive sammen med ham. og da jeg så rammer Danmark tænker jeg, jeg hellere må skrive til ham jeg er kommet hjem så det gør jeg. hvor jeg så får svaret at jeg skal komme tilbage og gifte mig med ham, han ville være sammen med mig nu!

- problemet er så bare her, han er 25 tyker og bor i tykiet, er jeg 17 er dansk og bor i Danmark.

jeg kunne virkelig godt tænke mig at tage tilbage til ham! han er jo virkelig drømmefyren! men jeg er 17? hvad med min familie? mine venner? min uddanelse?

hvad siger i?

hilsen den fortvivlet pige.

Svar:

Hej med dig.

Hvor lyder det bare fantastisk med en sommerflirt lige efter bogen. Han lyder som en helt utrolig dejlig fyr, og det lyder som om, I har haft nogle magiske timer sammen. Jeg kan godt forstå, der melder sig en masse tvivl hos dig, fordi du kan mærke, han har bragt følelser frem i dig samtidig med, at du godt ved, det ikke er helt ligetil at forfølge disse følelser.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at du har lyst til at opgive alt, pakke dine ting og flyve ned til din sommerflirt. Nogen mennesker kan bare betage os på en helt unik måde, som gør, at alt andet kommer i baggrunden og føles mindre vigtigt. Det er dog samtidig rigtig godt, at du har tænkt over konsekvenserne ved at tage afsted; hvad så med uddannelse? Familie? Venner? Aldersforskel?

I første omgang vil jeg råde dig til at huske dig selv og din flirt på, at I skal tage det med ro. Det er meget kort tid, I har brugt sammen, og på den korte tid har du kun kunnet nå at få et indtryk af ham. Du kender endnu ikke til, hvordan han er i dagligdagen, når I er sammen med andre og hvilke værdier, religiøse overbevisninger osv., han har. Et førstehåndsindtryk kan sige meget, men det skal gerne følges af information om ham, som du vil skulle leve med hele livet, hvis du vælger at tage ned til ham. Med det mener jeg, at du ikke kun skal forelske dig i den, han var, i de timer, I brugte sammen, men i hele ham og alt, hvad han står for.
Derfor tænker jeg, det er en idé at få snakket noget mere med ham og finde ud af, om han bliver ved med at være interessant. Foreslå ham evt. at I kan bruge Skype, hvor I gratis kan tale sammen og endda se hinanden samtidigt. Man kan faktisk lære en person rigtig godt at kende derigennem, så prøv det af, inden du træffer valg ift. ham.
Herudover vil jeg også foreslå dig at snakke med dine veninder om ham. Fortæl dem om ham og del den glæde, du kan mærke. Det kan være helt utrolig rart at fortælle andre om det, man kan lide, og om det dilemma, man står i.

Som udgangspunkt siger man, at kærlighed ikke kender nogen grænser, og med det menes, at hvis han virkelig er den rette for dig, så er aldersforskel, kulturel forskel osv. ligemeget. Der er dog mange ting, du skal overveje ift. at vælge at bruge din fremtid med ham. Disse overvejelser handler bl.a. om, at du skal gøre op med dig selv, om du vil opgive alt herhjemme til fordel for ham. Husk på, at hvis du tager til Tyrkiet, vil du skulle opbygge en helt ny vennekreds, have mindre kontakt til din familie og venner herhjemme, skulle lære et nyt sprog, indfinde dig i nogle andre kulturelle og relgiøse normer, som slet ikke er som hjemme i Danmark. Du får selvfølgelig drømmefyren, men overvej, om det kan gøre dig glad nok ift., hvor ked af det, du nok vil blive over at skulle undvære alt herhjemme. Hertil kommer også, at det tyrkiske uddannelsessystem slet ikke er som det danske, så hvis du har en drømmeuddannelse, er det langt fra sikkert, at du kan få denne i et land som Tyrkiet, og at du derfor må indfinde dig med noget, der måske ikke fanger dig i samme grad.

Hvis du giver dig selv tid til at lære ham endnu bedre at kende og tid til at finde ud af, om han blot tog dig med storm på ferien, eller om han virkelig er noget særligt, tror jeg, det vil kunne hjælpe dig meget. Finder du ud af, at han virkelig er uerstattelig og helt unik, og at du gerne vil ned til ham, så start med at fortæl dine forældre om hele situationen. Jeg tror, de vil kunne forstå dig og mærke på dig, at du virkelig er glad for ham, og at du derfor i det mindste måske skal have lov at komme ned og besøge ham. Det er altid godt at have sine forældre med på råd i sådanne situationer.

Der findes tilfælde i verden, hvor sommerflirts er blevet til fantastiske ægteskaber mellem to mennesker fra forskellige kulturer. Husk dog på, at langt de fleste sommerflirts opstår i teenageperioden og mest af alt er flygtige forelskelser, som går over igen så snart, man møder en ny, fantastisk person.

Mærk efter på dig selv, giv det tid og hav altid nogen med på råd.
Uanset hvad der sker, ønsker jeg dig held og lykke med det.

Kh. Matilde