Smøger!!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg er en 14-årige pige som gerne vil begyndte at ryge smøger, og det vil jeg virkelig gerne. Det er ikke fordi min omgansgkreds gør det (ville jeg ønske de gjorde), men der er et elelr andet ved cigaretter som fanger mig. Det er også sådan, at der er virkelig mange unge som ryger, altså 14-15-16 årige, og hvis ikke som 13-årige. Jeg har prøvet ar ryge en gang, men smed den hurtig ud, i dont know why. Jeg købte tre smøger og en lighter ved en kiosk ved den metro station som jeg bor tæt på. Men jeg tør ikke at gå der ind igen, for det er lidt pinligt, og det er ikke så mange mennesker i + så har vi den samme nationalitet næsten, så det ekstra pinligt. HVOR KAN MAN FÅ FAT PÅ NOGLE SMØGER?
Så en video på Youtube, hvos der var en 15-årige dreng som gik ind i 5 kisoker for at få en cigaretpakke ved Istedgade, og der var 3 ud af 5, som solgte den til ham. Overvejer at tage derhen, for at købe det.
Hvor kan man ellers købe det henne?

Svar:
Hej med dig
Nogle gange kan man bare have lyst til et eller bestemt...også selv om det måske ikke giver så meget mening.
Jeg kan ikke give dig et godt råd til hvor du kan købe cigaretter. Først og fremmest fordi det ikke er tilladt at købe cigaretter nogen steder i DK når man er 14 år. Men selvfølgelig også fordi jeg tænker det vil være rigtig ærgerligt at give dig råd til at starte med en vane, som jeg med sikkerhed ved du senere vil fortryde.
Jeg tænker det vil være bedre, hvis du prøver at gøre dig nogle tanker om hvorfor det lige er du har så meget lyst til at ryge smøger. Hvad er det du tænker det vil kunne give dig. Og kunne du mon sætte noget andet i stedet for?
Der er ikke noget unaturligt eller mærkeligt i at cigaretter eller andre ting fanger din opmærksomhed. Men det er samtidig vigtigt at fastholde at det ikke nødvendigvis betyder at man skal handle på alle de ting der virker spændende og som trækker i én.
Mange hilsner
Niels-Christian