Smask forelsket.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Først tusind tak for en rigtig god brevkasse! Jeg har et problem. Jeg har været vild med den her fyr i snart et år, men jeg er for genert til at gøre noget ved det. Vi skriver lidt over facebook og sådan, jeg har ikke hans mobilnummer. Jeg går til tennis med ham, så jeg ser ham ca. tre gange om ugen. Vi er okay gode venner. Der har været mange gange hvor jeg har besluttet mig hjemmefra, at i dag skulle jeg sige det til ham. Men hvergang han kommer gående, bliver jeg totalt mundlam og jeg kan næsten ikke andet end at kigge i jorden. Jeg er så vild med ham. Hvis vi så endelig kommer i snak, så snakker vi super godt sammen. Han er så nem at snakke med, spørger ind til tingene og virker interesseret. Og oven i købet så er han så sød! Jeg har prøvet at skrive ned hvad jeg vil sige til ham. Det fungere bare ikke når jeg står overfor ham. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Det går mig på i hverdagen, fordi jeg er så vild med ham. Så, har i nogle råd til, hvordan jeg kan få det sagt? Og evt. hvad kan vi lave og snakke om, hvis vi skal lave noget sammen en dag. Kram mig.

Svar:
Hej med dig
Tak for de rosende ord og så kan jeg forstå, at du er blevet vild med en dreng, som du rigtig gerne vil tættere på. Selvom det er super dejligt at være forelsket, kan jeg godt forstå, hvis du er lidt nervøs over, at fortælle ham, at du er vild med ham. Og hvordan gør man lige det?
Du beskriver, at i er rimelig gode venner, at i snakker godt sammen, og han også virker interesseret i at snakke med dig. Derudover har i også kontakt på facebook. Det er jo rigtig positivt, for det kunne godt tyde på, at han måske også synes, at du er sød. Om han mest kan lide sig som ven, eller måske kunne tænke sig at blive kærester med dig, er det du skal finde ud af nu. Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at få sagt til ham, at du er vild med ham, når du møder ham. Måske skal du gribe det lidt anderledes an. I første omgang kunne du prøve at vise ham, at du godt kan lide ham, ved at snakke endnu mere med ham, når i mødes til tennis. Og så synes jeg sagtens, at du kan spørge om han har lyst til at lave noget sammen med dig en dag, måske efter tennis, hvor i alligevel ses.
I kan jo se en film hjemme hos en af jer, gå en tur eller drikke en sodavand på en café. Det kan være svært at planlægge, hvad i skal snakke om, men det er altid godt at se, om man måske har nogle fælles interesser. Da i går til tennis sammen, kan det jo i hvert fald være et udgangspunkt for samtalen. Ellers kan i snakke om, hvad der ellers interesserer jer, om skolen, jeres venner og sjove oplevelser i har haft. Hvis han siger ja til at ses, og i hygger jer sammen, så føles det nok lettere at fortælle ham, at du er vild med ham, end når i ses i forbindelse med tennis. Så spring ud i det, måske er han også lidt genert og har lyst til at lære dig bedre at kende! Hvis det ikke er tilfældet, så har du i hvert fald fået klar besked.
Måske kunne du også snakke lidt med dine veninder, eller din mor om det. De har sikkert også prøvet at være forelsket, så måske de har et godt råd.
Held og lykke med det.
Mange hilsner
Heidi