skole

brevkassespørgsmål

skole

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej dét er mig Bella. Der er en dreng i skolen (han starter sjovt nok med J, men jeg vil kalde ham M) M er en fyr der spiller smart og han for tit andre til at rotte sig sammen mod mig. Han kalder mig bl.a 'billig, brilleabe og luder', jeg plejer ikke blive berørt af det, men han har gjort dét så tit. Han får mig tit til at tro at jeg ikke er noget hver, jeg tror på at jeg er billig og at jeg er tyk. Jeg er lidt undervægtig og har tit haft selvmordstanker. Håber i kan hjælpe.

Svar:

Hej Bella..

Det er slet ikke okay, at ham der fra klassen kalder dig de ting. Og jeg kan godt forstå du bliver berørt af det, når han bliver ved med at sige det.

Du har skrevet meget til brevkassen om kærlighed og andre ting, og nu skriver du om selvmordstanker og at du vejer for lidt og derfor er det vigtigt du hører godt efter nu:

1. En brevkasse, som den her i Cyberhus, er rigtig god at starte med og man kan få sat ord på nogle af de følelser og tanker der fylder meget inden i. Ligesom du har gjort. Man kan også få nogle ideer til hvad man kan gøre, for at det blive nemmere.

Man kan sige, at en brevkasse er en rigtig god start, men en brevkasse kan ikke løse alle problemer.

2. Derfor skal du nu til at lære at bruge de mennesker der er omkring dig i virkeligheden, fordi det er her du kan få den bedste hjælp. Ham drengen der siger de grimme ting sker henne i skolen og derfor skal du få det her sagt til din lærer. Din lærer skal have stoppet ham drengen og måske kunne det også være rart for dig at få snakket med din lærer.

3. Omkring dine selvmordstanker og at du vejer for lidt, så er det meget vigtigt at du for fortalt det til din mor og far. Det er dem der skal passe på dig og hjælpe dig, når det er svært. Hvis ikke du synes du kan snakke med din mor og far, så er det også en rigtig god ide at bruge din lærer.

Så Bella.. du har brugt brevkassen en del her på det sidste og nu skal du bruge de mennesker omkring dig i stedet for. Men hvis du er usikker på hvordan du skal snakke med din lærer eller hvad du skal sige, så er også velkommen til at kigge forbi vores chatrådgivning.

Kan du have det godt

Venlig hilsen

Erroll