Skal vi være kærester
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hjælp
hej jeg er en pige på 11 som er vildt forelsket i en dreng og jeg ved at han også godt kan lide mig men jeg er for genert til at spørge ham. Hvad skal jeg gøre?
hilsen den vildt forelsket pige

Svar:
Hej med dig.
Hvor lyder det dejligt, at du er forelsket og i en dreng, der også kan lide dig. Det er en dejlig situation at være i, men som du selv siger, kan det godt være svært at spørge, om I skal være kærester. Jeg vil forsøge at hjælpe dig med, hvad du kan forsøge at gøre.
Det kan godt være lidt svært at sætte noget i gang og især, hvis man er lidt genert. Du skriver, at du ved, at han også kan lide dig, så jeg kunne forestille mig, at han også er lidt for genert til at spørge dig. Den slags ting kan godt tage tid, men heldigvis kan denne tid være dejlig, hvis I bare har en smule kontakt og ved, at I kan lide hinanden. Du kan forsøge at starte noget, uden at du nødvendigvis behøver at spørge ham med det samme.  Det kan være at smile til ham, når I ser hinanden eller sørge for, at du altid står lidt tættere på ham, når du for eksempel står sammen med dine venner. Hvis dette bliver for kedeligt og at der simpelthen ikke sker noget, kan du forsøge dig frem med at sende en besked til ham. Her kan du undgå at skulle stå ansigt til ansigt med ham, hvilket godt kan være svært, hvis man er genert. I en besked kan du spørge direkte, om I skal være kærester, men hvis det er lidt for grænseoverskridende, kan du også gå stille og roligt frem. Så kan du for eksempel spørge, hvad han laver eller om han har haft en god dag. Hvis du har mod på det, kan du også spørge, om I skal være sammen en dag efter skole. Hvis I har nogle fælles venner, så kan det  for eksempel også være, når I er sammen med dem, så du ikke skal være helt alene med ham til at starte med.
Jeg håber, at mit svar giver dig lidt mod på at kontakte denne her dreng og ønsker dig held og lykke. Uanset hvad der sker, er det en rigtig dejlig følelse at være forelsket og et smil på gangen kan betyde meget for, at man får en god dag.
Med venlig hilsen Signe.