Skal vi blive Kærester Eller Ej?

brevkassespørgsmål

Skal vi blive Kærester Eller Ej?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej. Jeg er en pige på 11år og er forelsket i en dreng. Men min bedste veninde har lige været kærester med ham og det var ham der slog op (overfor alle sine venner). Og det er ca. en uge siden han slog op med hende. Men mit spørgsmål er, Om jeg skal blive kærster med ham eller ej? For jeg er jo bange for om han vil slå op med mig, på samme måde som med min veninde, Eller om min veninde vil blive sur på mig. Hilsen, Den Fortvivlede;(

Svar:

Hej med dig

Jeg synes, det lyder dejligt, at du er forelsket, men forstår godt du er lidt i tvivl om, hvad du skal gøre. Du skriver, at du er bange for om han vil slå op med dig på samme måde og om din veninde bliver sur på dig.

Jeg vil lige starte med at sige, at det kun er dig og ham der kan beslutte om I skal blive kærester. Hvis du kan lide ham og han også kan lide dig, så kan I finde ud af, om det er det I skal. Men jeg synes, der lige er nogle ting du skal tænke på:

Jeg synes du skal få snakket med din veninde først og fortælle hende, at du er forelsket i ham. Så ved hun det og du har været ærlig over for hende... og det synes jeg er vigtigt i forhold til jeres venskab.

Så kan du snakke med ham, du er forelsket i en dag og fortælle ham, at du godt kan lide ham og gerne vil komme sammen med ham. For din egen skyld synes jeg godt du kan fortælle ham, at du ikke synes, det var en ok måde han slog op med din veninde på og det må man gøre, når der ikke er andre tilstede.

De bedste hilsner Rikke