Skal, skal ikke (sex)
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkasse.
Der går en dreng på skolen som jeg er rimelig lun på og omvendt. Problemet er bare at han har været sammen med mange piger bl.a. en af mine veninder, mange bagtalte hende på den dårlige måde pga. ham. Han siger han godt kan lide mig men jeg er ikke sikker på om han mener det eller om han bare savner sex. Han flirter ofte med mig og vil gerne pille. Jeg ved ikke om jeg skal komme sammen med ham eller ikke.
HJÆLP

Svar:
Hej med dig.
Jeg tror, mange piger kender det problem, du står i, hvor de er blevet forelsket i en dreng, men ikke ved, om det er en god idé at starte et forhold med ham.
For det første vil jeg fortælle dig, at det er kun er dig selv, der kan afgøre, om det er rigtigt eller forkert at indlede et forhold med ham. Hvis du kan mærke, at jeres følelser for hinanden er ægte, tænker jeg, at det er en rigtig fin start på et godt forhold. Alle mennesker har en fortid, som ikke er til at ændre på. At fyren har været sammen med mange piger tidligere behøver ikke nødvendigvis betyde, at han vil fortsætte med at være sådan. Måske var han sådan i en periode, hvor han havde brug for at prøve nogle ting af. At du fornemmer, at han er lun på dig, og at han selv siger det, er de bedste tegn, du kan få på, at han gerne vil dig og ikke bare vil have sex. Hvis du har mod på det, kan du måske tage en snak med ham omkring hvilke tanker, han har om dig og ham. Om han også kunne tænke sig, at I blev kærester, eller om han mest er interesseret i, at I fortsætter med at pille osv. Fortæl ham at du virkelig godt kan lide ham, og at du ikke vil risikere at blive såret og lægge for meget i det, hvis I har forskellige opfattelser.
Du kan også høre dine veninder, hvad de ville gøre. Tit er veninder gode til at se situationen ude fra og komme med deres tanker.
Jeg håber, du får held med fyren - uanset om I skal være kærester eller ej.
Vh. Matilde