Skal mødes med pige?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en dreng på 16 som har skrevet med en pige fra sjælland (bor på Fyn) vi har skrevet i et stykke tid og vi er begge meget interesserede i hinanden. vi skal mødes i tivoli om et par uger og jeg er meget nervøs her er mit spørgsmål: hvad kan jeg snakke med hende om? ', hvordan virker man selvsikker over for piger?, hvordan får man en samtale i gang,? Er meget dårlig til at sætte samtaler i gang! og bliver til akavet?? hjælp mig?:i

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det fedt at I har besluttet Jer for at mødes, når I begge er meget interesseret i hinanden. Du skriver at du er meget nervøs, og jeg vil gerne fortælle dig at det er helt normalt at være nervøs eller spændt når man skal mødes for første gang, fordi man gerne vil gøre et godt indtryk og virke helt cool med situationen samtidig.
Det lyder som om at du er bekymret for hvad I skal snakke om. Jeg tror egentlig at det kommer helt af sig selv når I mødes, for du skal huske på at I netop har skrevet sammen. Derfor går jeg ud fra at I kender lidt til hinanden i forvejen, hvilket er en fordel, for så er I ikke helt fremmede over for hinanden.
I forhold til samtaleemner, så er det snart sommerferie og derfor kunne det være meget naturligt at tale om hvad I skal i ferien, - og måske snakke om hvor I tidligere har holdt ferie osv. Man kan også snakke om helt almindelige hverdagsting, yndlingsfilm, livretter, skole, venner, familie osv. Når I skal i Tivoli, tænker jeg umiddelbart at I også skal prøve nogle forlystelser, hvilket jeg er sikker på også giver anledning til noget snak om hvorvidt forlystelsen var for vild eller ej. Samtidig skal du huske på, at det ikke kun er op til dig at få en samtale i gang, -hun vil også byde ind med spørgsmål og emner I kan snakke om.
Du skriver også at du gerne vil fremstå selvsikker. Mit bedste råd til dig, er at du er dig selv og husker at nyde Jeres date. Den her pige har allerede vist interesse for dig, så hun kan godt lide dig som du er og det synes jeg er vigtigt at du husker på, når I mødes.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og at du får en superskøn dag i Tivoli :)
Venlig hilsen
Nina