skal jeg stole på ham?

brevkassespørgsmål

skal jeg stole på ham?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 12 år 2 uger siden

Hej cyperhus! det hele startede i november sidste år. jeg havde noget kørende med en dreng. vi havde lige mødt hinanden og jeg var blevet rigtig vild med ham, vi havde noget kørende i omkring 2 uger og så ville han ligepludselig holde en pause med at skrive? :/ og så gik der en uges tid og så ringede han og sagde at det måtte slutte det her, at der ikke blev noget mellem mig og ham, jeg blev jo selvfølgelig rigtig ked af det og var det i flere dage. han kom hjem til sin mor i hele juleferien (han bor i jylland, hans mor bor overfor mig) vi aftalte at være sammen i juleferien, vi havde sex og kyssede og sådan noget, men han sagde at der ikke skulle ligge noget i det, og det gjorde der så heller ikke. han tog hjem efter nytår, altså den 2. januar. den 6.-8. januar var jeg sammen med min bedsteven som jeg så var blevet forelsket i og så får jeg en sms fredag aften, altså den 6. januar fra ham Kasper jeg havde noget kørende med i november som jeg også var sammen med i juleferien. i den sms jeg fik stod der om jeg ville have noget med ham igen, jeg blev selvfølgelig glad og tænkte YES! men det var alligevel syndt for min bedsteven jeg var sammen med. nå det endte med jeg måtte vælge kasper frem for min bedsteven. i vinterferien var jeg sammen med kasper. vi havde noget kørende igen og blev kærester ( vi ville give det en chance fordi han bor så langt væk) nu har jeg så lige været sammen med ham i påskeferien, han var på arbejde mandag,tirsdag og onsdag. så jeg var alene hjemme, jeg skulle så på facebook, men han var logget ind på hans profil, så jeg var lidt nysgerrie og kiggede i hans inbakke på hans profil, så så jeg hans beskeder med en der hedder stefanie som han havde skrevet med, det viser sig så at han har haft lidt kørende med hende fra den 13. til den 31 december. dvs han skrottede mig frem for hende! jeg blev så ked af det og bare følte mig brugt da jeg var sammen med ham i juleferien selvom han sagde der ikke skulle ligge noget i det. jeg så hun havde ansøgt ham og jeg accepterede bare og slettede hende igen, hun skrev så at hun savnede ham og så skrev jeg bare fra hans profil af "jeg har kæreste på nu" hun sendte så 4 græde smilys og jeg var jo så ked af det den dag, fordi jeg havde læst det, jeg blorkerede hende på facebook så de ikke kan skrive sammen og se hinanden, jeg har ikke sagt noget til min kæreste om det for så ved jeg godt hvad det ender med. nu er mit spørgsmål så om det var ondt af mig og om jeg kan stole på ham? jeg har her den 18. været sammen med ham i 2 måneder. tror du han finder ud af det? tror du han kunne finde på at være mig utro, kan jeg mon stole på at han vil flytte sammen med mig? nogle gange så tvivler jeg på om jeg kan stole på ham, hvis vi har været sammen i 2 måneder og han har købt en ring til mig (som jeg selv har valgt) kan jeg så stole på at han ikke får noget kørende med en anden? jeg har virkelig været blevet udnyttet mange gange. hjælp mig hvis du kan svare på mine spørgsmål. :)

Svar:

Hej med dig

Super fedt at du skriver ind, når der er noget du går og kæmper med, det er en super god måde at få vendt nogle ting på.

Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål nedenunder, ved beskrive de tanker jeg får når jeg læser dit indlæg.

- Dit spørgsmål hedder: Kan jeg stole på ham, og lige netop tillid i et forhold er meget vigtigt.  Hvis ikke man kan stole på hinanden, vil man hele tiden have lysten til at tjekke op på hvad den anden laver, for at se om den anden nu opfører sig ordentligt, og dette er ikke en god løsning. Du har jo skrevet til hans gamle flirt fra hans profil, og det er forståeligt at du blev ked af at han har droppet dig for hende pigen en gang før. Som jeg læser det, er du bange for at han finder ud af det, og bliver meget sur. Men hvad nu hvis du var ærlig overfor ham, og sagde hvad du havde gjort. På den måde viser du ham, at du godt ved at det ikke var rigtigt gjort af dig, og på samme tid fortæller ham at det gjorde dig ked af det.

- Ærlighed og tillid er to vigtige ting i et forhold, og man bliver nødt til at kunne stole på hinanden. Du spørger om han kunne finde på at være dig utro. Som jeg læser det, så er du ikke sikker på om han kunne finde på det, og jeg kan heller ikke svare dig på om han kan finde på det. Jeg syntes derfor at du skal sætte dig ned og snakke med ham om de ting du spørger om herinde. Kun han kan svare på hvad han går og tænker, og hvad han tænker om jeres forhold. På denne måde kan han også bekræfte dig i at han gerne vil dig, og at du skal have tillid til ham. Det er noget i skal arbejde på i fælleskab.

Du skriver at han har købt en ring til dig, og som jeg læser det har i også snakket om flytte sammen. Dette vil jeg tage som tegn på at han virkelig gerne vil dig, men for ikke at blive udnyttet er det vigtigt at du snakker med ham om de tanker du går rundt med, for kun på den måde kan du undgå at blive udnyttet. Hvis i får snakket sammen, har du mulighed for at tage et valg, og undgå at blive udnyttet igen.

Håber dette kunne bruges, ellers er du velkommen til at skrive igen, eller logge på chatten hvor der sidder nogle klar til at svare på de spørgsmål du skulle have.

Med venlig hilsen

David