Skal jeg slå op med ham?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus :-) Jeg har været sammen med min kæreste i lidt over 2 måneder, og her på det sidste tror jeg simpelthen at jeg har mistet følelserne.. Jeg tænker tit at han er træls, alt for sød(det er han! Han køber tit dyre gaver, bliver aldrig sur, giver komplimenter osv..), tænker på andre drenge eller at jeg godt gad at være single igen (var helt væk i ham i starten!). Nogen gange finder jeg på undskyldninger for at aflyse vores aftaler, for tit gider jeg simpelthen ikke være sammen med ham.. Men når vi så er sammen er det hyggeligt nok. Det har fyldt rigtig meget for mig her de sidste par uger, når siger han elsker mig eller savner mig så siger jeg jo self bare ilm, selvom det ikke passer.. Har grædt hver eneste dag her den sidste uge, fordi jeg er så meget i tvivl. For han er virkelig en sød dreng! Jeg fortjener slet ikke sådan en sød en, når jeg ikke sætter pris på det han gør.. Han elsker mig virkelig, og siger altid jeg er hans eneste ene. Problemet er at vi går i samme klasse, og mine bedste veninder, er også hans bedsteveninder.. Og jeg ved at hans venner(også mine venner) vil blive sure på mig hvis jeg slår op. Og jeg vil bare heller ikke knuse sådan en fantastisk drengs hjerte.. Ville virkelig ønske at vi bare kunne være venner! For han er virkelig sjov og sød, har bare fået for meget af ham.. Håber i kan hjælpe mig Cyberhus! For jeg er virkelig i tvivl! Hvis jeg skal slå op er det vel bedst at gøre det nu, så er der en uge hvor han lige kan være ked af det, inden vi starter i skole igen?:/ Eller skal jeg blive i forholdet og se om det bliver bedre når vi er i skole igen? Tak på forhånd! Hilsen den mig.

Svar:
Hej med dig
Ud fra det du skriver om at du tænker på andre drenge, ønsker at være single igen og har været meget ked af det, så synes jeg det lyder som om du ikke er forelsket i ham længere. Når du også har lyst til at aflyse aftaler med ham, så er det tydelige tegn på, at han nok ikke er den du skal være kærester med.
Det skulle helst være sådan at du glæder dig til at være sammen med ham og har gode tanker omkring det at I er sammen. Når du er så meget i tvivl om du så skal slå op eller ej, så tror jeg det er fordi du er bange for at såre hans følelser og er usikker på hvordan jeres venner reagerer på det, som du også selv skriver lidt om.
Jeg kan godt forstå, hvis du synes det kan være svært at slå op med ham, når nu I går i samme klasse og har fælles venner. Det er aldrig nemt sådan lige at slå op når der er andre som også har en mening om det. Men jeg synes det er vigtigt du lytter til dig selv i denne situation. Det duer ikke, at du er sammen med en fyr, du alligevel ikke har lyst til at være kærester med. Det er hårdt at blive ved med at være så ked af det.
Det vil også være at holde ham for nar, hvis du blev sammen med ham. Selvom han garanteret bliver såret over, at du ikke vil være kærester med ham længere, så synes jeg det er bedre at du siger sandheden end at han skal være kæreste med en der hellere bare vil venner. Det bedste for ham er også, at han er sammen med en, der virkelig er forelsket i ham også.
Hvis du slår op bliver det garanteret svært lige til at starte med og han bliver måske skuffet og ked af det og vil måske ikke snakke med dig. Det vil være en naturligt reaktion fra hans side. Som du selv skriver, så tror jeg faktisk det vil være en god idé at du slår op med ham inden I begynder i skole igen. Så kan I begge nå at få det lidt på afstand, inden I begynder et nyt skoleår. I kan på den måde begge starte på en frisk.
Så mit råd til dig er, at du lytter til dig selv og hvis du mærker at du slet ikke har lyst til at være kærester med ham, så synes jeg du skal gøre det forbi. Det er hverken godt for ham eller dig at være i et forhold hvor kun den ene forelsket.
De bedste hilsner Sine