skal jeg løbe hjemmefra
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej brevkasse. jeg er en dreng på 14 år, og jeg er blevet godt sur på min mor og vi skændes hele tiden, så nu gider jeg sku ikk være her mere, jeg har tænk meget over og fået meget lyst til at løbe hjemmefra i en til to ugers tid, og jeg har et sted jeg kan være og det hele. men er det nu klogt, hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej dig
Jeg synes aldrig en god idé at løbe hjemmefra og der kommer ikke rigtig noget ud af det. At skændes er en kedelig ting og gør tit alle i skænderiet kede af det. Nu ved jeg ikke hvad skænderierne handler om, er det altid det samme eller skændes i bare over alt?
Jeg syntes virkelig, selvom du måske ikke har lyst til det lige nu, at du skal prøve at snakke med din mor og fortælle hende at du er rigtig træt af, at i hele tiden skal diskutere og du faktisk overvejer at flytte hjem til nogen andre. Hvis du har et andet familiemedlem du kan være hos, kunne det måske være en god idé for et par dage at komme lidt væk og få noget ro, men på længere sigt gælder det altså om at dig og din mor skal finde ud af tingene så du kan være glad for at bo hjemme hos hende.
Alle teenager skændes med deres forældre, nogle mere end andre, og mange gange er det nok fordi deres forældre ikke har de samme meninger som dem, men så længe man bor hjemme, er det også under deres regler. Selvfølgelig skal det ikke være sådan at man ikke kan holde ud at være hjemme og får lyst til at løbe hjemmefra. Tal med din mor om det og hvis du syntes det er svært at tale med hende alene, så få en du stoler på til at være med så i ikke også kommer op at skændes der.
Jeg tænker at det måske kunne være rart at snakke med en anden voksen om alt det her og på chatten her i Cyberhus kan du anonymt chatte med en voksen. Måske kan du forklare lidt mere og på den måde finde mere ud af hvad du kan gøre.
Jeg ønsker dig held og lykke med det.
mvh Malene