Skal jeg fortælle det??

brevkassespørgsmål

Skal jeg fortælle det??

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej! :) Jeg er en pige på 14 år. Jeg har opdaget for, puha ja.. Øhm nogle måneder siden at jeg er biseksuel. Og jeg er fuldstændig sikker på det. Jeg har endda fundet en pige der er rigtig sød, og vi kan godt lide hinanden.. Men det var ikke det jeg ville snakke om. Jeg ved ikke om jeg skal fortælle min forældre det? En af mine søstre er lesbisk, gift og har en lille pige :D Jeg elsker min søster. Og skriver tit med hende. Jeg har kun fortalt én! At jeg er biseksuel og jeg har fundet en pige jeg kan lide.. Det er min veninde, der støtter mig i det. Men jeg ved ikke om jeg skal fortælle mine forældre det? Skal jeg fortælle dem at jeg er biseksuel, eller skal jeg vente lidt endnu? Og hvis jeg skal, hvordan skal jeg så fortælle det?? KH. Den stolte biseksuelle<3

Svar:

Hej med dig,

Hvor er det sejt du står ved din seksualitet og at du har fundet en pige: )

Det her med seksualitet er noget underligt noget og specielt i teenageårene kan det godt skifte lidt og der sker mange forandringer med din krop, både fysisk og mentalt. Så måske føler du dig sikker på du er biseksuel nu, men du skal vide at det godt kan ændre sig når du bliver ældre.

Om du skal sige det til dine forældre er helt op til dig og om du synes det føles rigtigt. Hvis du har lyst til at fortælle det og synes det er vigtigt at de ved det, så synes jeg du skal gøre det. Hvis du er usikker og egentlig mere har lyst til at holde det lidt for dig selv eller måske bare dele det med din søster, er det også helt okay. det er din seksualitet og dig der bestemmer.

Hvis du vælger at fortælle det, kuynne det være en ide at snakke med din søster først. Det lyder til du føler dig tryg hos hende, og hun har jo også engang skulle fortælle jeres forældre om at hun er til piger. Hun kan muligvis støtte dig og hjælpe dig på vej til, hvordan du skal sige det.

Måske ville det også være rart at have hende med, hvis du vælger at snakke med din mor og far om det.

Omkring det med at sige det og hvordan man gør det, ja så synes jeg det er vigtigt at du snakker med dem et sted og på et tidspunkt hvor du føler dig godt tilpas. Det kunne være når I spiser, eller inden du skal i seng. Når du føler det passer.

Hvis det er svært at få sagt, så kan det også være en god ide at skrive et lille brev og så kan det være nemmer bagefter at snakke om.

Jeg håber du kan bruge rådene, ellers kan du altid prøve chatten på cyberhus : )

Mvh

Julie