Skal jeg bare droppe ham?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg har kendt den her dreng siden jeg gik i 8 klasse, han har altid gået en klasse under mig.
Jeg har egentlig ikke lagt særligt meget mærke til ham. Indtil en fest i sommerferien hvor vi kysser en del og han fortalte mig han skulle gå på det samme gymnasie jeg går på efter sommerferien, jeg selv skulle på andet år efter sommerferien.
Men så lå der ikke mere i det. Ingen af os kontaktede hinanden eller tænkte nærmere over det (går jeg ud fra han ikke gjorde).
Men så gik vi på samme skole, og efter et halvt år blev mig og min veninde inviteret til noget hyggedruk af en klassekammerat med kun 6 personer, og alle var drenge han var tilfældigvis en af dem. Vi får lidt at drikke, danser og hygger os, de andre drenge prøve på en måde at føre os sammen og det går meget godt. Vi ender med at kysse og faktisk ender det med jeg tager ham med hjem, sammen med min veninde og en fyr hun kyssede lidt med. Hjemme hos mig ender vi med at have sex sammen og det viser sig jeg er hans første. Han skriver til mig dagen efter, men vi er begge dårlige til at føre samtalen videre, så den stopper bare. Vi er begge meget generte, bortset fra når vi har fået lidt at drikke. Jeg tænker nu på ham konstant og tænker på om jeg skal skrive til ham da han jo allerede havde skrebet til mig en gang. Men jeg gjorde det ikke. Endte i stedet med nogle uheldige byture hvor jeg kysser med en anden fyr og det kommer uheldigviS op på facebook på et billede, som jeg er ret sikker på han har set. Vi plejede at få øjenkontakt i skolen og smile stort til hinanden,men vi sagde ikke hej, vi er begge for generte. Men efter det på facebook virkede han lidt kold. vi var til 2 fester sammen 2 dage i træk. Den ene aften trækker jeg ham til side og spørger hvor han har været hele aften og kysser ham, problemet er bare jeg ikke kan huske hvordan han reagerede da jeg var ret fuld. Mindes bare han skyndte sig hurtigt væk. Men dagen efter skriver en ven til mig jeg sgu da fik scoret ham. Så det er lidt underligt. Men dagen efter kommer vi til fest og han kommer hen til mig for at kramme mig. Og vi snakker lidt sammen. Men jeg tog tidligt hjem, så nåede ikke at se ham mere. Derefter tog jeg mod til at snakke med han lidt i bussen på vej til skole, men han virker så nervøs. Jeg ved ikke om han er det mindste interesseret i mig. Jeg ved bare jeg tænker på ham hele tiden, selvom jeg aldrig havde set ham som min type. Jeg synes bare han er så skøn. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre nu, skal jeg bare droppe det eller? Hvad skal jeg gøre..

Svar:
Kære du
Det er simpelthen så dejligt, når man har nogen man er vild med. Men det kan også være svært og fylde rigtig meget når man er i tvivl om det er gengældt. Det er derfor godt du er kommet herind for at snakke lidt om det. Det lyder som om det er en lidt forvirrende situation, du står i lige nu, som jeg tænker nogle piger måske havde valgt at lade ligge og ikke turde gøre noget ved. Jeg synes derfor det er super sejt at du ikke bare "giver op", men i stedet har lyst til at finde ud af, hvad du mon kan gøre.
Jeg kan høre at I har kendt hinanden rigtig længe, og at I i den tid begge har gjort ting der har vist at I var interesserede i hinanden, men også ting det måske har givet indtryk af at I ikke var så interesserede fx når han har været kold eller da du havde kysset med en anden. Jeg må dog sige, at jeg ud fra dit brev kommer til at tænke, at han lyder ret interesseret i dig. Du siger han var lidt kold, men det var jo også lige efter du ikke havde fået skrevet, og at han havde set billedet, hvor du kyssede en anden. Så måske han faktisk var ked af de her ting, fordi han godt kan lide dig?
Du fortæller også at han virkede interesseret sidst du så ham, men at han er meget nervøs. Måske er han netop nervøs, fordi han synes du er sød, og er bange for om han kommer til at sige noget forkert. Jeg kan høre han virker interesseret når I har fået lidt at drikke. Det er jo sådan når man drikker at hæmningerne ryger lidt, så det kan være at han her ikke bliver så påvirket af sin nervøsitet, og derfor bedre kan vise dig, at han kan lide dig?
Du skriver at du er i tvivl om han er interesseret i dig, men jeg kommer til at tænke på om han egentlig ved at du er interesseret i ham? Hvis du også er lidt genert og ikke får vist ham den interesse som du egentlig har i ham, kan det måske være han står i samme situation som dig lige nu, og er i tvivl om, hvordan du føler, og samtidig er for nervøs til at spørge.
Hvis I begge er lidt nervøse kan det være rigtig svært at få snakket om det her, men så kommer det måske heller aldrig frem mellem jer, at I er glade for hinanden. Jeg tænker derfor på, om du kunne have modet til at fortælle ham om nogle af de her tanker og følelser du har? Hvis det er svært at sige direkte til ham, kan du måske prøve at skrive til ham i stedet? Du har været rigtig god til at skrive om dine følelser til mig herinde, så jeg tænker, at du nok også ville være god til at få dem formuleret til ham. Du behøves ikke at skrive alle dine tanker, men måske starte med at fortælle ham lidt om at du tænker meget på ham og synes han er sød, og at du har tænkt lidt over, hvad han mon synes om dig? Hvis det virker som et meget stort skridt, kan du måske starte med at snakke med nogen af jeres fælles venner (hvis I har det), eller nogen af hans venner som du snakker godt med, og høre dem lidt ad om de ved hvordan han har det med dig? Hvis han er så genert som du beskriver er det dog ikke sikkert han har fortalt dem alt, og jeg tænker derfor stadig at du får det ærligste svar direkte fra ham.
Det er modigt af dig bare at skrive herind om dine følelser, og jeg håber du kan være endnu mere modig og gå videre med dem.
Kh. Louise