Skal jeg ?

brevkassespørgsmål

Skal jeg ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej

selvom at jeg er ung. er jeg allerede nød til at barber mig der nede ved tissemanden. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal barber mig. Mange drenge siger at det liger en lille hæk. Jeg vil barber mig men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge og hvordan jeg skal gøre det.

hjælp

Svar:

Hej 11-årige dreng.

Først, vil jeg sige at jeg synes det er sejt du skriver til brevkassen, med dit spørgsmål omkring intimbarbering. De fleste unge, går meget op i, hvordan de ser ud og det kan jeg også høre på dig, at du gør. Jeg synes dog alligevel, det er lidt svært at høre, om det er for din egen skyld du gerne vil barbere dig, eller om det er fordi de andre drenge kommenterer din behåring? Der er ikke noget forkert i, at have kønsbehåring og det er vigtigt, du ser ud på en måde, du selv synes ser pænt eller naturligt ud. Når nu, du overvejer at barbere dig, synes jeg det er vigtigt at du gør det, fordi du gerne selv vil og ikke fordi andre synes du skal gøre det. Som ung, kan man nemlig nemt komme til at lytte meget til, hvad andre synes og glemme sin egen mening lidt. Som du selv skriver, er du meget ung, men hvis du alligevel gerne vil barbere dig, skal du vide, at barbering godt kan medføre røde knopper, kløe, svie eller rødmen af huden. Derfor er det godt du spørger til, hvordan du kan gøre, for der findes gode og mindre gode måder at barebere sig på. Inde på Sexliniens hjemmeside, kan du finde en guide, med en masse gode råd til, hvordan du barberer dig og hvad du skal bruge. Hvis du læser deres råd, vil du komme til at vide meget mere og også have nemmere ved at undgå de gener, som kan være forbundet med barbering. Dog skal det siges, at din hud nok ikke helt undgår at blive irriteret. Du finder Sexliniens hjemmeside her.

Jeg håber du kan bruge mit svar, kærlig hilsen Signe.

SigneKs billede
Signe har svaret på dette spørgsmål