skæg
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej brevkasse jeg har begyndt at få skæg og jeg trorede at jeg havde fået rigtigt skæg så jeg prøver at barber mig bar lidt men det var ikke rigtigt skæg så jeg ville bare vide om det gror ud igen og hvor lang tid det ca. tager ?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du er en smule forvirret. De hår, som du har fjernet kaldes dun, de er mørkere end dine andre hår i ansigtet og er det første tegn på skæg.  Det er helt naturligt at man får små dun, når man er dreng og kommer i puberteten. Dunene er blødere og ikke nær så mørke, som rigtigt skæg.
Hårene, som du har fjernet er ikke væk for altid, men vil vokse ud igen. Det er meget forskelligt fra person til person, hvor lang tid det tager. Mange oplever dog, at de er lidt mørkere, når de vokser ud igen.
Jeg håber, det gav dig svar på dig spørgsmål.
God dag
Mvh Simone