Situation
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hvad er den rigtige måde at håntere en situation hvor man er forelsket i en pige som har en kæreste? Skal man fortælle det til hende? Hva! Hva! Skal man!!? Hallo!!??

Svar:
Hej med dig
Det der med at være forelsket, kan være en svær ting at finde ud af. Forelskelse gør én glad, men kan også gøre en forvirret, når den man er blevet forelsket i, har en kæreste.
Jeg kan godt føle med dig, at det er en svær situation at stå i. På den ene side skal du jo respektere, at pigen du kan lide, er sammen med en anden. Det vil være synd at ødelægge deres forhold. På den anden side kan jeg godt forstå, at du har meget lyst til at fortælle hende her pigen, at du er forelsket i hende.
Hvis du fortæller pigen, at du kan lide hende, så er der stor risiko for, at du bliver afvist, da hun jo har en kæreste. Så vil det også være sværere at blive gode venner med hende bagefter.
Du kunne jo overveje at skrive en SMS eller Facebook-besked til hende, hvor du spørger, hvad hun laver, eller hvordan hun har det. På den måde kan du snakke lidt med hende og vise hende, at du er en sød fyr uden at ødelægge det forhold, hun er i. Når du møder hende, kan du også være sød og snakke meget med hende og få skabt et godt venskab.
Så det bedste er nok at blive gode venner med pigen og på den måde være sammen med hende. Ellers er der ikke så meget andet at gøre end at vente og se, om hun bliver single, og så fortælle hende til den tid, at du kan lide hende. Hvis der går lang tid og hun stadig er sammen med sin kæreste, så må du ud og se dig om efter andre søde piger, du kan blive forelsket i.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og at du finder ud af, hvad du skal gøre.
Venlig hilsen Mette