Sex og menstruation..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en pige på 15 år. Der er den her dreng som virkelig Elsker mig, jeg kan godt lide ham og jeg føler mig tryg ved ham. Han kommer her til byen i påsken og vi har aftalt at have sex. Jeg vil rigtig gerne, specielt med ham, fordi jeg er så tryg ved ham og fordi han aldrig ville gøre mig noget ondt, fordi han elsker mig så meget. Mit problem er så at min menstruation kommer lige på det tidspunkt og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre!! Jeg har glæder mig så mig til at se ham og have sex for første gang. Knus den paniske pige, som ikke ved hvad hun skal gøre!

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det lyder dejligt at i har det så godt sammen, og at du føler dig så tryg ved ham. Det er fair nok at føle sig lidt panisk, det er jo første gang for dig, så jeg tror der er mange tanker der farer igennem dit hoved.
Når du skriver han elsker dig, så tror jeg også han vil forstå hvis du snakker med ham om hvad der er galt med den dato. Og så kan i sammen finde et nyt tidspunktet, som passer bedre ind med hvornår du ikke har menstruation.
Jeg ved godt det kan være svært at få sagt, især fordi du har så meget lyst til at gøre det med ham. Men jeg tror du vil få det meget bedre med det, hvis du får ham fortalt om at du har din menstruation i den periode.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw