Ser ingen grund til at leve mere...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyperhus...
Jeg har her i det seneste 6 måneder blevet afvist og såret af 3 drenge. De har bare været onde i mod mig. Den første flirtede jeg med, vi puttede, hyggede, grinte og gik på resturant sammen 3 gange. Da vi skulle til 2 fester sammen; Den første fest, gik som smurt, og vi dansede tæt osv... Men så fik jeg det lige pludselig MEGA dårligt og var nød til at tage hjem :( Den anden fest blev mit livs værste fest... Jeg bød ham op til dans 4-5 gange, men han afviste mig totalt. Så begyndte en af mine veninder (som godt vidste at jeg var vild med ham) at lave en kysse konkurrence mellem hende og mig (Ps. hun har en kæreste). Han sagde at det ville han slet ikke. Så spurgte hun (Mens alle så på) om han afviste hende. Han sagde nej! Han ville ikke kysse mig. Så tog jeg ham over til siden og spurgte om en forklaring. Han sagde ''Troede du virkelig jeg på 14 år ville kysse et lille patte barn på 13 som dig? HA du mega grim og irriterende''... Der efter trøstede en af mine veninder mig, da jeg blev mega ked af det... Dagen efter skrev han ''Hvorfor sad du ovre i hjørnet og sur mulede, græd og gad ikke give et farvel kram igår til festen<3?'', han fattede intet! Jeg var stadig såret, og var ved at gå i deprision, da vi have flirtet i over 6 måneder, faktisk lige siden vi mødte hinanden første gang...
Den anden dreng, blev jeg ikke sådan såret af...
Alle gik rundt og lavede rygter om at vi var kærester i smug, men det var vi ikke... Vi havde kendt hinanden i sådan 1 måned. Vi skulle til en fest sammen, ca. 3 timer før festen skrive en af mine bedste veninder til mig at han havde tænkt sig at ydmyge mig til festen, og sige alle mulige falske ting om mig, sådan noget med at jeg var nem at narre til at gå i seng med osv... Jeg talte så ikke med ham til festen, da jeg ikke ville ydmyges...
Den sidste dreng... Det var til den samme fest som drengen nr 2. Jeg dansede med mine veninder da jeg opdagede at en cute dreng stod og ''tjekkede mig ud''. Efter 2,5 timer dansede vi tæt og lidt frækt op ad hinanden. Det endte med at jeg fik mit første kys af ham. Dte var et perfekt kys. Han tog mig i hånden udenfor, og udefor kyssede han mig så, mine veninder så på... Vi gik ca. 15 min efter ind til festen igen, der efter kyssede vi 2-3 gange mere, indtil han skulle gå. Jeg vidste ikke hvem denne mystiske dreng var, jeg skrev til et par stykker jeg troede kendte ham, jeg fandt hurtigt ud af det.
Tre dage efter sender en af mine venner så et screenshot af noget som de havde skrevet om, MIG!!! Jeg læste det så, han skrev så at jeg var mega ulækker, og klam, og at jeg var den dårligste kysser i verden, og at jeg var bille pga at jeg kyssede med ham... Jeg blev mega sur, da det var ham der havde budt mig op til dans, og kysset mig 3/4 gange...
Så hvad skal jeg gøre? Jeg vil gerne have en fast kæreste, men ingen vil:( Hvorfor er alle drenge onde imod mig? Jeg græder mig i søvne her for tiden, da jeg også er kommet op og skændes med min bedste veninder (hende som sendte den der besked om dreng nr 2), men det er en anden historie med nogle idioter fra hendes klasse (også drenge), jeg savner hende meget, og troede at vores venskab var stærkt nok til de her små ting... (Det lidt svært at forklare problemet, da man skal kende personerene)
Jeg er heller ikke særlig populær i min klasse, alle holder mig uden for...
PLZ hjælp mig, lige nu kan jeg ikke se nogen grund til at leve, da jeg bliver påvirket af alt dette der hjemme, og bliver slået... INGEN ELSKER MIG, INGEN VIL HAVE MIG, jeg er bare et grimt klamt uhyre som alle er ligeglade med...

Svar:
Hej du
Det lyder som 6 hårde måneder, hvor du har været rigtig uheldig at møde fyre, som ikke har behandlet dig særlig godt, og så er du blevet uvenner med din veninde. Det er slet ikke mærkeligt, at du føler dig frustreret lige nu.
Alt det med fyrene kan være svært at finde ud af. Det ene øjeblik virker de interesserede, og det andet gør de ikke. Sådan kan det gå op og ned. Og nogle gange kan man blive såret over noget, som bliver sagt eller gjort imod en. Det lyder til, at du er løbet ind i nogle fyre, som har haft svært ved at finde ud af at sige tingene på en ordentlig måde. Det er ikke særlig pænt at ydmyge nogen, som de to af fyrene har gjort, og den tredje også havde tænkt sig. Det kan sætte dybe spor i de folk, som føler sig ydmyget. Umiddelbart kan det være svært at vide, hvorfor fyrene pludselig skriver eller siger sådan nogle ting til dig. Det virker rimelig voldsomt. Men det siger mere om dem, end om dig. Det kan godt være, at de har sagt ting, som handler om dig, men det var dem, som bestemte, om de ville sige det og hvordan. De valgte så den hårde måde at sige det på, og brugte nogle hårde ord. Og på den måde har de såret dig rigtig meget. Så det er ikke særlig venligt gjort af dem. Og du fortjener at blive behandlet meget bedre end det.
Du skriver, at du gerne vil have en kæreste, og det er meget forståeligt. De fleste mennesker længes efter en at dele hverdagen med, og som "er der". Nogle gange kan det være svært at vente, men sådan en kæreste kan man desværre ikke selv bestemme, hvornår man møder. Det kan være, der ikke går særlig lang tid, og det kan også være, du må være lidt tålmodig. Men det er bestemt muligt, at du finder en sød fyr, som du bliver kærester med.
Du har haft et skænderi med din veninde, som her bagefter gør dig ked af det. Når man bliver uvenner, så er det helt naturligt, at man savner veninden og føler sig alene og ensom. Nu ved jeg ikke, hvad I har skændtes om, men jeg vil anbefale dig at snakke med din veninde om det hele. Ved at tage en snak, kan I muligvis finde en løsning og blive gode venner igen. Det kræver ofte, at man hver især lukker op for de frustrationer, som man føler, men også hører på den anden og prøver at finde en løsning sammen. Det er en god ide at sætte god tid af til det - så f.eks. en eftermiddag eller en weekend. Derudover kan det betyde meget, at man prøver at undgå at beskylde hinanden og sige; "Du gjorde sådan. Du er dum." men i stedet taler udfra sit eget perspektiv og f.eks. siger: "Jeg følte sådan. Det gjorde mig ked af det". Hvis det kunne være en hjælp for dig, så kan du prøve at skrive ned, hvad du gerne vil sige til hende, inden snakken.
I slutningen af dit brev skriver du, at du ikke har lyst til at leve mere. Det er helt naturligt, at man kan have de tanker, når man møder modgang, som du har gjort det sidste stykke tid. I livet kan man opleve utrolig mange op- og nedture. Det er der mange, som kan skrive under på. Så fordi det er svært nu betyder det heldigvis ikke, at det ikke kan blive bedre igen.
Derudover nævner du lige kort, at du bliver slået derhjemme, og det er rigtig ærgerligt, at du skal udsættes for det. Det er ikke noget, som nogen fortjener at opleve. Nu skriver du ikke særlig meget om det, men jeg vil sige til dig, at det er meget meget forkert at slå sit barn. Hvis det er noget, som du har brug for at snakke om, så skal du være meget velkommen i vores 1-1 chat, hvor du kan snakke med en rådgiver. Du kan være helt anonym og rådgiveren har tavshedspligt.
Når man har det svært og føler, at alt er trist, så kan det være rart at få sat ord på alle de ting, man tænker og føler. Du har gjort det i dit brev hertil, og det er rigtig flot. Hvis du følte, at det hjalp at skrive det ned, så kan du evt. begynde at skrive dagbog. Der vil du nemlig kunne skrive alt ned, både oplevelser med fyre, veninder, at blive slået eller andre ting, som fylder. Måske vil du så føle, at byrden på skuldrene bliver lettere. Det kan også være, du har en lærer, familiemedlem eller en anden, som du kan snakke med det om det hele. Det kan være rart at få nogle tanker fra nogen, som ikke lige er indblandet i det. Du skal vide, at du også altid er velkommen til at skrive herind igen og få flere tanker med på vejen. Der er også mange, som bruger vores chat til at læsse af eller få gode råd.
De bedste hilsner og held og lykke herfra.
Mai