Selfølgelig !!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jep!! Jeg kan lide to drende (lad os kalde dem æble og pærre) æble kan jeg lide mest... Idag spørger pære, æble om hvem han tror der er sejest på klases billedet... Æble siger en anden pige, og pære siger... Ja hun er mega sej... Jeg ved at pære kan lide hende... Det tror jeg ikke at æble kan ;-) men stadig... Syntes du jeg skal droppe pære, han har også sagt noget grimt om mig... Og hvordan glemmer jeg ham... Og hvordan får jeg æble til at kunne lide mig? Hjælp tak

Svar:
Hejsa!
Jeg kan godt forstå, du er lidt forvirret omkring, hvem af de to drenge, du skal gå efter. Det er ganske naturligt, at man indimellem ikke kun er vild med en, men med to, og at det kan være svært at vælge hvem af dem, man skal satse på. Jeg er sikker på, der er mange på din alder, der har prøvet at stå i en situation som denne.
Jeg fornemmer på dig, at du allerbedst kan lide Æble, og at der er mest, der taler for, at det er ham, du skal gå efter. Du skriver, at du bedst kan lide Æble, at Æble nok ikke kan lide den anden seje pige, og at Pære har sagt noget grimt om dig. Det er ud fra disse ting, at jeg fornemmer, at det er Æble, du har mest lyst til at være sammen med.
Det er ikke sikkert, du behøver at droppe Pære blot fordi, du kan mærke, at du helst vil være sammen med Æble. Nogen gange kan det faktisk være OK at gå over være lidt vild med to samtidigt og laden tiden vise, hvem man skal være sammen med. Grunden til dette er, at det aldrig er helt sikkert, man kan få ham, man vælger at satse på, og så er det måske rart nok ikke fuldstændig at have afvist den anden. På den anden side kan det også nogle gange give lidt ro i hovedet, hvis man tager et valg og vælger en af dem fra. Hvis man synes, det er forvirrende at være vild med to på samme tid, er det en god idé at forsøge at glemme den ene, så man kan koncentrere sig om at forsøge at få den anden til at blive vild med en. Det er op til dig, hvad du vælger at gøre. Fornem på dig selv om du vil have det bedst med at vælge den ene helt fra, og hvis du vælger det, så følg din mavefornemmelse og gå efter ham, som får dig til at smile bare ved tanken om ham.
Hvis du vælger at droppe Pære, bliver det nok en smule svært helt at glemme ham. I hvert fald i starten. En måde, hvorpå du kan glemme ham, er måske at prøve at fokusere endnu mere på Æble, så han kommer til at overskygge dine tanker om Pære. Du kan måske skrive alle de ting ned, du godt kan lide ved Æble og forsøge at bruge endnu mere tid med ham, mens du ikke bruger mere tid med Pære. Jeg ved ikke, om du skriver med nogen af dem, men hvis du gerne vil glemme Pære, er det nok også en god idé ikke at have kontakt til ham over Facebook, SMS, Snapchat eller hvordan I nu snakker sammen. I stedet kan du så begynde at skrive mere til Æble, så det er ham, der fylder dine tanker i stedet for Pære. Hvis du ikke rigtig er vild med Pære, vil han nok langsomt og helt naturligt blive glemt mere og mere, men hvis du oplever, at han bliver ved med at dukke op i dit hoved, efter du har besluttet dig for at droppe ham, kan det godt være et tegn på, at du stadig er lidt vild med ham.
Hvordan man får en dreng til at kunne lide en, er svært at svare på. Det er nemlig forskelligt, hvad det er, drenge falder for. De fleste drenge kan dog godt lide, hvis en pige er smilende, imødekommende og frisk. Derfor vil jeg råde dig til ikke at være bange for at opsøge Æble, snakke med ham og sende ham små signaler i form af smil og søde blikke. På den måde kan det nemlig være, det går op for ham, at han har en chance hos dig. Du kan også vise ham, du er vild med ham ved at lave flere ting med ham. Spil nogle spil sammen, snak mere sammen i frikvarterne og fornem, hvad han godt kan lide. Hvis han fx snakker meget om fodbold, kan det være, han vil synes godt om, at du spørger ind til det, fordi det er det, han interesserer sig for. Mit bedste råd til dig er dog, at du skal være dig selv. Husk på, at han skal kunne lide dig for den, du er og ikke for en, du prøver at være. Du kan evt. også høre dine veninder, hvad de tror, han vil falde for. Måske ved de nogle ting om ham, som du ikke lige har tænkt over.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med Æble og Pære :-)
Kh. Matilde