Score på nettet men kan ikke sige det...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Heey jeg er en dreng på 13 jeg har mødt et 'par piger" på nettet, vi vil gerne mødes og sådan men kan ikke sige det til mine forældre...
Hvordan skal jeg sige det?? Hilsen D

Svar:
Hej D.
Det lyder rigtig spændende at du har mødt nogle søde piger på nettet og jeg kan godt forstå at du har fået lyst til at mødes med dem i virkeligheden. Jeg synes samtidig at det er godt at du overvejer at skulle fortælle dine forældre om det, selvom det måske er lidt pinligt eller grænseoverskridende at tænke på.
Det allerførste jeg tænker er at jeg tror at dine forældre godt kan forstå din lyst til at mødes med de her piger. Det kan godt være at de måske bliver lidt bekymrede eller synes at du skal passe på, for du er jo stadig deres lille dreng. Jeg tænker derfor at det er vigtigt at du er ærlig over for dem og fortæller dem hvordan du har mødt pigerne, hvem de er og hvad I snakker om. Ved at være ærlig får dine forældre måske en følelse af at det ikke er så "farligt" endda. Men jeg tænker også at det ville være en god ide at lave en aftale om hvordan og hvor du skal mødes med dem.
Det er altid en god ide at mødes med nogle man ikke kender på et offentligt sted, som fx på en cafe, i biopgrafen eller et tredje sted som ikke er hjemme. På den måde er der mange andre mennesker og det er lidt nemmere at smutte hjem, hvis du ikke lige synes at de er ligeså søde som du lige havde forestillet dig i hovedet. Du kan måske aftale med dine forældre at du ringer til dem efter en time, så de ved at du er ok og at du første gang kun er sammen med pigerne 1 eller 2 timer.
Jeg ved ikke om du allerede har gjort det, men du kan måske starte med at skype eller ringe sammen med de her piger, for at se om I kan snakke sammen. Det kan også være en måde at dine forældre kan se hvordan de er eller ser ud. Hvis du en dag snakker med dem og en af dine forældre banker på, så bare sig kom inden for, så det ikke bliver en hemmelighed, men nogle de ved hvem er.
Jeg håber du får mod til at fortælle dine forældre om de her piger. Husk på at forældre meget hellere vil vide hvad man går rundt og laver og tænker på, end at det er hemmeligt for dem.
Held og lykke, både med forældrene og med pigerne.
Venlig hilsen Marianne