Sår-belagte brystvorter?

brevkassespørgsmål

Sår-belagte brystvorter?

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej, Det skal lige siges, at jeg kom ret sent i puberteten. Jeg fik først min første menstruation, da jeg var 15, som den allersidste :( Og mine bryster begyndte først rigtigt at vokse, da jeg var 18. Siden mine bryster begyndte at udvikle sig har der været en sårskorpe på begge mine brystvorter. De gør ikke ondt, og de kan godt stritte og trække sig ind, så jeg tænker, at det nok bare er kroppens måde at pakke dem ind, mens de vokser sig større. Men jeg ved ikke, om det er normalt? Og det er oz lidt pinligt, at have sådan nogle skorper på brystvorterne...for hvis jeg f.eks. er i svømmehal en hel dag, så falder skorperne af...og så bliver det selvfølgelig ømt og ubehageligt...og klør. Det hænder i det hele taget af og til, at skorperne går lidt i stykker, hvis de gnider opad BH'en. Jeg smører dem med almindelig fugtighedscreme, men jeg tænker, om der er noget, der er bedre at smøre med? Den utrygge, som utålmodigt venter på at brysterne bliver færdigtudviklede :/

Svar:

Hej med dig

Jeg har lige snakket med et par af rådgiverne og vi er enige om, at for at du kan få det bedste svar skal det være fra brevkassen "Sundhed og sygdom". Men den er jo ferielukket nu, så mit råd til dig er, at du ringer til din egen læge og spørger. Du er også velkommen til at skrive til "Sundhed og sygdom" på mandag hvor den åbner igen.

Venlig hilsen

Erroll - Koordinator i Cyberhus