Religion og en eventuel forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus, Jeg er en pige på 17, der nyder livet og gymnasietiden i høj grad, med gode venner og veninder, og det, der nu ellers hører sig til. På mit gymnasie er der en bestemt form for gren indenfor kristendommen, der er dominerende blandt MIN omgangskreds; Pinsekirken eller Frikirken, som de også kalder sig. En af mine rigtig gode veninder er en del af den menighed og mange af mine andre gode venner og gode bekendte er ligeså. Jeg er selv ofte med derude, og nyder de timer, jeg bruger derude med mine venner. Det korte af det lange er nu, at især én af mine gode venner, V, er jeg begyndt at synes måske en tand for godt om. Vi nyder hinandens selskab og ses både i og udenfor skolen. Der er lige meget initiativ fra begges side af, fordi vi jo er venner - venner som fungerer, som venner skal, vel at mærke. Han er ude fra kirken. Jeg kan mærke en masse små følelser, når jeg er sammen med ham, og jeg har afgjort en form for følelser for ham - Jeg er ikke forelsket, men jeg kan lide ham. Nu er mit store, store problem blot, om jeg tør føre den videre over sigt, eller om jeg skal trække mig ud af spillet?? Jeg kender ham godt nok til at vide, at han har en interesse for at blive gift i de tidlige tyvere, hvis den rette er der, og det skræmmer mig meget det hele. Jeg er ikke selv kristen eller er tilhænger af nogen anden religion. Det er besværligt, kompliceret, spændende, dejligt, underligt og svært på samme tid, at gå rundt og have disse følelser for ham min meget kristne ven. Hvad ville du/I gøre i en sådan situation?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du kan synes det er lidt kompliceret når han er kristen og du ikke rigtig selv er tilhænger af en en religion. Jeg kan også godt forstille mig, at det kan være lidt svært, men også spændende, fordi I måske tænker forskelligt om nogle ting, fordi I kommer fra forskellige baggrunde.
Først vil jeg gerne sige, at når man er kærester er det også en form for prøvetid, hvor man kan finde ud af om man egentlig passer sammen eller ej. Så hvis I prøver at blive kærester og det så viser sig, at I ikke passer sammen alligevel, så er det helt okay.
Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at mærke efter om du har lyst til at prøve følge dine spirende følelser for ham, selvom han tænker anderledes om fremtiden. Hvis du tror det bliver for svært med jeres forskelligheder, så tror jeg det er bedst, at du bare bliver ved med at se ham som ven og ikke mere. Men hvis du har lyst til til at prøve det af, så synes jeg også det er helt okay. Måske kan det komme til at fungerer, måske kan det ikke? Det er noget du bliver nød til prøve for at finde ud af. Men det er også helt okay, hvis du tænker, at du ikke har lyst til at prøve det af.
Så prøv at mærke at efter en ekstra gang, så håber jeg du finder ud af, hvad det er bedst for dig.
De bedste hilsner Sine