Rander under øjnene
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.. Jeg har rander unde øjnene og jeg kan ikke rigtig få frm til at forsvinde naturligt, har i et forslag?? Og hvis de ikke kan gå naturligt væk hvad for noget makeup er så passende til en allergiker??

Svar:
Kære 16årige
Du beskriver, at du har et problem med rande under øjnene, som du gerne vil have væk. Umiddelbart kender jeg ikke til nogen metoder, der kan fjerne problemet naturligt, men det skulle hjælpe, at ligge en lille ispose under øjet i et kort stykke tid. Virkningen er dog kun midlertidig. Til gengæld er det et problem, der tit forsvinder eller forbedres med alderen.
Hvis du er allergiker skal du bruge make up uden parfume og så vidt muligt uden tilsætningsstoffer. Måske kan du finde en en god foundation på apoteket. Ellers er mærket Clinique særligt godt til allergikere, da det er 100% kemisk fremstillet, hvilket betyder, at det ikke inderholder nogen af de stoffer, som fremkalder allergiske reaktioner. Desværre er det et lidt dyrt mærke.
Du kan eventuelt gå i en Matas og spørge, hvad der vil passe godt til dig. Du kan også bruge vores debatforum i "Badeværelset", hvor du kan få råd til make up.
Hilsen Julie