råd tak....
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej piger. jeg har brug for nogen grundige svar... :) - jeg har en vidunderlig kæreste og vi har snart været sammen i 4 måneder, og jeg elsker ham over alt på jorden, jeg kan ikke ønske mig bedre end ham.. :) men jeg går med forskellige ting :s... - han er muslim, og det betyder jo han ikke må være sammen med mig desværre :( men han kan godt holde mig i hånden inde i byen, men hvis der kommer nogen indvandre, skynder han sig med og give slip på mig, og forstå ham da godt men det gør mig meget ked at han ikke må vise jeg er hans.. og det skal siges min kæreste synger osv, så folk kender ham og ved hvem han er... så lige meget hvor vi er eller noget så kender folk ham, og det går mig på, men hvad kan jeg gøre? - så mit spørgsmål til jer er? - Hvad kan jeg gøre? - kan jeg sige noget? - bare plz kom med nogen råd, da jeg elsker ham højt..

Svar:
Hej med dig
Hvor er det dejligt, at du er så forelsket og du har sådan en god kæreste. Jeg vil forsøge at give dig nogen grundige svar, som du kan bruge til noget, men i sidste ende er det din beslutning. I den her situation synes jeg, der er nogle ting, du bør overveje.
Først og fremmest synes jeg, du bør overveje din fremtid sammen med din kæreste. Du er tydeligvis glad for ham og det er rigtig dejligt, men hvis han ikke må være sammen med dig, fordi du ikke er muslim, synes jeg, du skal overveje, om du skal nyde det, I har sammen lige nu og acceptere, at I ikke kan vise jer offentligt eller om du skal tænke over om I bør blive sammen. Det kommer helt an på, hvor meget det betyder for dig, at I ses sammen og alle ved at I er kærester.
Jeg synes, du bør overveje at snakke med ham om det. Fortæl ham, hvordan du har det. Et forhold handler også om, at man kan snakke om de bekymringer man har.
Det er en rigtig svær situation, du står i, og som jeg ser det, kan du enten nyde det, I har sammen lige nu og ikke forvente hverken mere eller mindre eller også kan du overveje, om I skal blive ved med at være kærester. Det er ikke en nem beslutning at tage og derfor vil jeg give dig det her
link til chatten her på cyberhus.dk. På chatten har du muligheden for at snakke med en voksen direkte om de problemer og de tanker du har omkring dig og din kæreste.
Jeg håber, du kan bruge rådene til noget ellers er du velkommen til at skrive igen eller bruge chatten.
Venlig hilsen Jane