Problematisk dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej brevkasse
jeg er stadig forelsket i min første forelskelse (lad os kalde ham M). Vi mødte hinanden for snart et år siden og vi  har ikke mødtes i et halvt år nu. M var min første gang. Jeg har haft sex 5 efter M,  men M er den eneste jeg har haft følelser for. Jeg tror ikke om det ville blive accepteret af mine nærmeste fordi han har såret mig (han kyssede min veninde, ignorerede mig og løj overfor mig), hvis jeg mødte ham.
De mener også han er dårligt selvskab fordi han er pusher og han tager stoffer, er en player og er meget uforusigelig følelsesmæssigt. Jeg ved godt M virker som en slem knægt, men han vist en stor kærlighed over for mig, han var meget bekymret hvis jeg skulle ventet på toget alene. Der var også en gang jeg drak mig meget fuld hvor han passede på mig og en af hans veninder sagde faktisk at det var sjovt at se sådan en hård type som ham være omsorgsfuld over for mig. Den aften ringede han også til mine forældre så de kom og hentede mig, M kyssede mig endda efter jeg brækkede mig, foran mine forældre og sagde jeg skulle skrive når jeg vågnede og spurgte om vi skulle ses næste dag.
Jeg ved han har interresse for at se mig, han skrev til mig og spurgte om vi skulle ses, lige efter han slog op med sin kæreste(de var kun sammen i 3 uger). Jeg vil også se ham! Jeg tror han er min eneste ene, vi er nemlig forskellige på yder siden, men inderst inde er vi meget ens. Det er som om jeg og M har de samme følselser for hinanden og at vi ikke er kommet over hinanden selvom der er gået så lang tid uden vi har ses. M's bedste ven var sur på ham og sagde at jeg havde flirtet med ham for at såre M. Min veninde læste beskeden på Ms vens telefon og så at M var blevet meget vred/såret. Jeg spurgte M om han var vred men han sagde nej og spurgte om vi skulle ses.  Han har skrevet meget til mig efter vi stoppede med at ses og han har sagt han savner mig. Jeg savner ham og vil gerne se ham, jeg ved bare ikke hvad hans intentioner er altså om han har lyst til at være venner eller have sex.
Mine spørgsmål til jeg, er altså om hvad i tror hans intentioner er, hvad i synes jeg skal gøre og hvordan jeg skal hånteer mine næmste foragt af ham.
Venlig hilsen K

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er i tvivl om hvad du skal tænke og gøre. Det er rigtig svært at finde ud af når man stadig har følelser for sin eks.
Jeg kan med det samme sige at der ikke er nogen der kan fortælle dig hvad det er M gerne vil. Det er kun M der ved det. Men jeg vil gerne dele mine tanker om den situation du står i.
Jeg kan godt forstå at dine nærmeste er bekymrede, hvis M er kriminel, for det er han selvfølgelig hvis han er pusher.
Selv om du oplever en hel anden side af ham, så er virkeligheden den at han arbejder som kriminel og det gør ham sansynligvis ikke til den mest stabile person.
Men det jeg hæfter mig mest ved er at du fortæller at han tidligere har løjet for dig og kysset med din veninde. Du skriver også at du nærmest føler foragt for ham. Det tænker jeg er en svær følelse at tackle hvis du samtidig vil kaste dig ud i et nyt forhold med ham, og derfor tror jeg du skal tænke dig rigtig godt om før du tager det næste skridt.
Først og fremmest må du gøre op med dig selv om du er villig til at tage en chance med M igen. Måske har han også stærke følelser for dig. Måske er han den eneste ene. Måske vil have bare have sex. Måske vil han være venner. Måske vil han noget helt tredje. Det korte af det lange er at det ikke er noget du ved. Men du må gøre op med dig selv om du er parat til at tage chancen. Vil du kunne "klare" det hvis han kun vil have sex? Vil det være okay med dig?
Hvis du på forhånd ved at du kun er interesseret i at starte noget med M igen, hvis han har de samme følelser for dig som du har for ham og hvis I kan blive kærester igen tror jeg du skal melde det meget klart og tydeligt ud overfor M. Fortæl hvad det er du vil, så han får en fair chance for at fortælle dig hvad det er han vil. Det kan give dig et bedre grundlag at træffe en beslutning på.
Men inden du overhovedet overvejer at gå videre med M og spørge ind til hans følelser, bør du måske blive mere afklaret omkring den her følelse af foragt du fortæller du har for ham. Hvor kommer den fra? Er det fordi han tidligere har snydt dig og løjet? Er det fordi han er kriminel? Er det fordi du tror han prøver at "snyde" dig igen nu? Du bliver nødt til at finde ud at hvad den her følelse af foragt handler om, for jeg er ret sikker på at en følelse af foragt under ingen omstændigheder er et godt udgangspunkt for hverken en kæresteforhold eller et venskab.
Så inden du kaster dig ud i noget nyt med M lyder det som om du har brug for at få "lukket" jeres gamle forhold og få styr på nogle følelser omkring ham, som fylder rigtig meget lige nu. Måske kan det godt ende ud med at være jer to der er rigtige for hinanden?
Men du bliver nok nødt til først at blive mere afklaret omkring hvad du faktisk selv føler for ham lige nu og særligt den her følelse af foragt bliver du nødt til at blive klogere på.
Mange hilsner
Niels-Christian