Problematisk

brevkassespørgsmål

Problematisk

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej brevkasse. Jeg er ret forvirret.. er bange for, at jeg er ved at få noget kørende med en fra min klasse. vi har været sammen nogle gange når vi har været (meget) fulde, det var bestemt ikke planlagt, og vi har hele tiden været enige om at det ikke skulle være mere end det. Men det er som om, at det alligevel er mere.. for vi er begyndt at skrive meget sammen. Den situation jeg nu står i, er ret problematisk for mig, fordi jeg kan ikke finde ud af, om jeg vil have at det skal udvikle sig eller ej.. Jeg er så dårlig til det her, jeg kan ikke finde ud af hvad jeg føler. Jeg bliver nærmest bange når en fyr viser interesse for mig; bange for at jeg skal gøre noget forkert.. men nu har jeg heller ikke haft de bedste oplevelser. Og jeg tænker over hvordan vores klasse skal reagere hvis det udvikler sig. jeg vil heller ikke have at han tror, at jeg lægger mere i det end han gør. Ved ikke hvad jeg skal gøre, så vil gerne have jeres råd. Glædelig jul fra krebsen

Svar:

Hej krebs...

Det lyder til, at du er glad for den her fyr og at han også kan lide dig. Men du fortæller, at der er nogle ting der gør, at du holder lidt igen. For eksempel tænker du på, hvad din klasse vil sige, at du har haft nogle dårlige oplevelser i fortiden og at du ikke vil have han tror, at du lægger mere i det end han gør.

Jeg ved ikke præcis, hvilke oplevelser du har haft tidligere, men dårlige oplevelser kan sagtens gøre, at du bliver lidt forsigtig og måske lidt skræmt, når en fyr viser interesse. Måske hænger det sammen med, at du ikke har lyst til at blive såret igen, hvis det er det der er sket. Og så er det er helt naturligt, at du bliver lidt forsigtig.

Hvis det er sådan du har det, så synes jeg det er en god ide at tage det meget stille og roligt, sådan at I langsomt lærer hinanden rigtig godt at kende. Så du stille og roligt bliver mere og mere sikker på ham og kan slappe af, når du er sammen med ham.

Hvis man er blevet såret et par gange, så er det ligesom et sår, der skal heles. Det kan godt tage lidt tid og den bedste måde at hele det på er, at have nogle gode oplevelser hvor du føler dig tryg.

Måske er det også derfor, at du ikke har lyst til at vise ham helt hvor glad du er for ham? Når man viser en anden, at man godt kan lide personen, så kan man godt føle sig sårbar. For hvad nu hvis han ikke har det på samme måde, eller hvis han nu bliver bange eller slår op? Der er mange spørgsmål og mange ting man kan blive usikker på.

Sådan er det tit med kærlighed og jeg tror det bedste er, at tage det lidt stille og roligt som jeg skrev før, men også at I får snakket sammen. Du kunne prøve at fortælle ham, at du har brug for at I går stille frem, fordi du har haft nogle oplevelser før, som gør dig lidt usikker. På den måde ved han lidt mere om dig og måske kunne det være rart for både dig og ham.

Omkring det med din klasse, så kan det være lidt svært for mig at svare på, fordi jeg ikke ved så meget om, hvorfor du er bange for det. Men det kan godt hænge sammen med det andet og måske vil det også være nemmere, jo mere tryg du bliver ved ham fyren.

Udover at snakke med ham, så har jeg et andet forslag til dig og det er at komme på chatten en dag. Her sidder der voksne som du anonymt kan chatte med og måske kunne det være rart at få snakket det hele igennem og få mulighed for at fortælle lidt mere. På den måde kan den voksne også bedre komme med forslag til, hvad du kan gøre.

Jeg håber alt det bedste for dig og ønsker dig et godt nytår.

De bedste hilsner Rikke