Problem med kærester...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej eller noget... nå jeg kan vel starte fra en ende. Det var til den her overnatning i 0 klasse. Der var en pige der hed F, hun var sød smuk og sjov (som jeg husker) selvom det var 0 klasse flirtede jeg med hende (hun kyssede mig også men) efter det med kæreste halløj er det gået ned af bakke. Først i 5 klasse begyndte jeg igen med nogle af pigerne (det skal også lige siges at jeg er populær er god til det hele bortset fra "kæreste" ting) men i 6 klasse eller i starten af 6 gik hun ud, men jeg jeg havde også et godt øje til to andre den ene (A) kan jeg bedre lide og (J) kan jeg lide men ikke helt så godt, vi flyver frem i tiden, og jeg syntes at vi før bedre "kemi" uden nogen (ved ik' med hende (A)) men til nutiden var der Galla fest, og vi lavede s.p eller k og det var hyggeligt. Tænker bare mere og mere på det der halløj, da de andre (fodbold holdet) klare det uden problemer, men det er ikke rigtig seriøst det er den ene dag er man forelsket og næste dag har man slået op, jeg vil bare gerne have et mere seriøst forhold (hvor det er længere varende). Og vil gerne vide om der er nogen tricks uden det er sådan på en direkte måde, da jeg først vil det når jeg er mere end 50% på at det bliver et ja. tak (håber du/i kan hjælpe)

Svar:
Hej med dig
Jeg tror der er rigtig mange drenge der ligesom dig, kender til det der med at det nogle gange kan være svært med piger. Jeg vil prøve at skrive mine tanker om, hvad du måske kunne gøre for at komme skridtet nærmere at få en kæreste.
Først og fremmest tror jeg ikke man helt selv kan styrre hvornår kærligheden opstår, eller hvordan man kan få den til at komme frem, og derfor heller ikke hvordan man bare sådan lige får et seriøst forhold. Jeg tænker nemlig at den opstår ud af det blå og pludselig kan ramme som et lyn fra en klar himmel, eller komme snigende hen af vejen. Men når først kærligheden er der, tænker jeg der er nogle ting man kan gøre for at passe på den og måske få den til at blive. På det du skriver, kan jeg høre at du allerede har lidt erfaring med piger, og at der er nogle stykker som du har været vilde med. Så du har måske prøvet at mærke den dejlige følelse som det kan give i maven.
Når du skriver at dine venner fra fodboldholdet klarer det uden problemer, tænker jeg at det kan være det kun er udefra set, at det er sådan. Hvis du snakkede med dem om det, ville de sandsynligvis ligesom dig synes, at det er svært nogle gange. Men jeg tænker, om det mon kunne være en mulighed at snakke med nogle af dem om, hvad det er de tænker, der virker - i forhold til at snakke med piger og at få en kæreste? Nogle gange kan det være rart at høre hvilke erfaringer andre på ens egen alder har, måske der er gode tips at hente hos dem.
Derudover tænker jeg, at man kan gøre nogle ting for at det ikke bare er sådan, at man er kærester den ene dag og slår op den næste, men et lidt mere seriøst forhold, som du godt kunne tænke dig. Men jeg tænker også, at det forinden er rigtig godt, at man har et godt venskab eller et solidt fundament at bygge videre på, så der på den måde kan der opstå en tillid i forholdet, som er vigtig, hvis det er noget der skal holde i længere tid. Jeg tror også, at det er rigtig godt, at man bliver ved med at vise interesse for pigen, og være åben overfor hende. Fx kan det være en god ide at planlægge nogle aftaler efter skole hvor I kan lave noget som I synes er hyggeligt, fx gå en tur, spille et spil, drikke kakao eller se en god film. På den måde kan du vise hende, at du har interesse for hende, og har lyst til at bruge tid med hende. Det er også altid dejligt at få kompliemter af en man godt kan lide, så du kan også prøve at give pigen nogle - fx at hun er smuk, har flotte øjne, et sødt grin eller noget helt andet, så er der også god sandsynlighed for, at du får nogle igen. Hvis det er lidt grænseoverskridende at gøre det ansigt til ansigt, kan du fx sende en sød besked, da det ofte kan være lidt lettere at få gjort.
Men selvom der er nogle små ting man selv kan gøre, så tror jeg ikke man bare kan beslutte sig for at nu skal det være, da det jo handler om at finde den rigtige. Jeg er sikker på, at du nok skal finde en sød pige en dag, og så giver det måske helt sig selv og bliver til et længere varende forhold helt automatisk, bare fordi I slet ikke kan lade være og bliver rigtig glade for hinanden. Så selvom du ikke synes, at du er så god til "kæreste ting" endnu, skal det helt sikkert nok komme. Der er mange piger derude og en af dem venter på dig.
Håber at du kunne bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen. Held og lykke med kærligheden herfra.
Bedste hilsner
Annika